دوربین عکاسی سه بعدی

روش ساخت دوربین عکاسی سه بعدی

روش ساخت دوربین عکاسی سه بعدی

برای عکاسی سه بعدی 3D بااستفاده از دو دوربین هم مدل،ارزان قیمت میتوان تصاویری با کیفیت باللایی بدست آورد

نصب دوربین ها

1

1  دوربین را به صورت فیزیکی نصب کنید. یک روش را انتخاب کنید اگر شما راضی نیستید، می توانید آنها را از هم جدا کنید تا به عقب برگردید وروش دیگری را امتحان کنید. به منظور پیچیدگی اولیه:

  • یک نوار "نوار استریو" تجاری، به سادگی دو دوربین را کنار هم نگه می دارد. اما پهنای دوربین های عکاسی، به علاوه اتصالات جانبی که ممکن است برای هماهنگ سازی عملیات مورد نیاز باشد، معمولا لنزهای خود را بیش از حد جدا از هم قرار می دهند. این پایگاه "استریوی" بیش از حد باعث ایجاد اثرات عمیق غیر طبیعی و منحرف در فواصل معمولی پیشین می شود. و دوربین ها به طور کلی باید برای دسترسی به درب های باتری پایین (پس از آن جایگزین و اصلاح شده) به طور کلی برداشته یا از بین بروند.
  • پیچش آنها را به سوکت سه پایه یکدیگر با یک پیچ تنظیم حتی ارزان تر و آسان نیز است. یک پیش نیاز واقعی این است که درب های باتری یا هر نقاط دسترسی ضروری دیگر از سمت دیگر دوربین به پایان می رسد، به طوری که می توانند با دوربین های پایه به پایه نصب شوند. روش اسکنر به طور معمول اجازه می دهد که پایه استریلی تا حدودی کوتاهتر، به طور معمول نزدیک به طبیعی، برای کار نزدیک تر مانند پرتره.
  • "Z-bar" دوربین های دیجیتال را برای نزدیکترین پایگاه ممکن است، اما هنوز هم به طور مبهم اغراق آمیز، در جهت گرایش "چشم انداز" محبوب تر نگه می دارد. این اغلب نیاز به سفارشی ساختن براکت فلزی - یک پروژه فلزکاری نسبتا ساده است، اما هنوز هم بیشتر از معمول مورد نیاز خود را بهبود می یابند.

  • 2
  • 2 اگر روش انتخاب پیچ را انتخاب کرده اید، دوربین را بر روی یک پیچ تنظیم (پیچ گراب) ایمن کنید:

    • از یک پیچ تنظیم کننده فولاد ضد زنگ استفاده کنید که سه پایه دوربین را به هم متصل می کند.
    • پایه هر دوربین را با نوار بچرخانید تا فاصله خود را در امتداد نخ های پیچ قرار دهید و لنزهای خود را کاملا در مواجهه با محور افقی نگه دارید، نه از داخل و بیرون.
    • سطوح پیوستن را همراه با یک چسب سفید کوچک بچرخانید، دوربین ها را به تراز قائم عمودی برسانید و اجازه دهید خشک شود (نشستن روی لنزها به اندازه یکنواخت یا در غیر این صورت پشتیبانی می شود تا از خزش جلوگیری شود).


    • 3

  • 3  اگر روش Z-bar را انتخاب کرده اید، نوار را بسازید و سپس دوربین را به آن وصل کنید:

    • از یک "جمع کننده جمع و جور" استفاده کنید تا به راحتی یک نوار فولادی فولادی را به صورت "Z" (با عمودی عمود بر عمودی) خم کنید تا دوربینها را کاملا با هم (از جمله هر گونه لوازم جانبی و نوار خود بین، مگر اینکه بازوی مرکزی آنها را جایگزین کند ) و لنزهای کنار آن.
    • خم شدن با افزایش، چک کردن و تنظیم موقعیت در خم کن برای نگه داشتن محور به طور کامل مستقیم در سراسر شما را به عنوان بروید.
    • برای خم کردن یک منحنی، هر یک از آنها را در یک لوله فولادی قرار دهید. از یک جفت آچار زیاد قابل تنظیم برای خنثی کردن پیچ استفاده کنید.

    • 4

4  هماهنگ سازی کرکره ها. به طور کلی، دوربین ها باید سیگنال "نیمه فشار" خود را برای آماده شدن خود و یک سیگنال "کامل فشار" به اشتراک بگذارند تا تصاویر را دقیقا در یک زمان همزمان بگیرند.

6

5  هر لحظه را برای سرعت خود آماده کنید - به طور متناوب نیمه فشار دهید و سپس فشار دهید، دکمه را تکان ندهید.

  • کاننها عموما می توانند این کار را با وصل کردن یکی به سمت راست به سمت دیگر انجام دهند - با یک کابل استریو submini برای ارزان تر، یا یک کابل کراوات شاتر دو طرفه برای شبیه سازها (که به نظر می رسد باید بداهه بگذارند). EOS SL1 / 100D پورت از راه دور را به صورت عمودی با لنز خود تنظیم می کند، بنابراین آداپتور مرد دوقطبی می تواند آنها را از طریق Z-bar متصل کند.
  • دو اتصال دهنده دوربین به طور کلی می تواند به یک راه دور سیمی متصل شود.
  • به طور کلی دو دوربین می توانند به طور کلی یک فرستنده بی سیم از راه دور را به اشتراک بگذارند. این کار بسیار عالی است و بدون استفاده از عکسهای hyperstereo با یک دوست است.
  • در بعضی از دوربین ها یک سیگنال راه دور مادون قرمز می تواند به طور همزمان ضبط ویدئو را شروع کند.
  • در بعضی از دوربین ها، تصاویر همزمان به طور همزمان می توانند ضبط ویدئو را به طور همزمان به طور همزمان راه اندازی مجدد کنند. (یک دکمه شاتر در یک دوربین ممکن است فورا در حالت ویدئویی به یک دیگر ارتباط برقرار کند؛ در این صورت ممکن است یک ماژول خارجی باید متصل باشد.)
6

 6  همگام سازی تمرکز به طوری که دوربین ها به طور خودکار از پیش تعریف شده بر روی موضوعاتی که خودشان آن ها را شناسایی می کنند، معمولا به خوبی کار می کنند، به ویژه هنگامی که موضوع در قاب بسیار برجسته است.انتخاب نقاط تمرکز متناظر کمک می کند.

  • فوکوس اتوماتیک تک فوکوس به طور کلی دقیق تر از دوربینی دوربین را تنظیم می کند و همگام سازی بهتر را می دهد. عدم هماهنگی زمان بندی در موضوعات متحرک می تواند کمی در خود منحرف شود، اما حتی ظریف هماهنگ سازی اشتباه می تواند باعث شود یک دوربین فلاش دیگر را در سرعت های همگام سازی بالاتر بگیرد.
  • برخی از تنظیمات دوربین برای اجازه دادن به اولویت کردن انتشار بیش از تمرکز کامل در حالت مداوم ممکن است کمک کند. با استفاده از لنزهای پاناسونیک (کانن STM)، یک دوربین می تواند به راحتی هر دو لنز را به همان موقعیت متمرکز هدایت کند - شما باید با فاصله کانونی فاصله بگیرید.
  • یک روش نسبتا آسان برای انجام این کار جراحی بر روی یک جفت لنز کیت برای اتصال همه رهبری دوربین است، اما پین DLC و یک قطعه نوار در تماس های خود را برای نگه داشتن آنها را از دوربین خود. (برای هر چیزی فقط یک جفت لنز کیت، اصلاح دوربین ها احتمالا ریسک و کاهش دنده را خواهد داشت)
7

7 همزمان سازی قرار گرفتن در معرض پس پردازش می تواند اختلاف کمی را حل کند. تا زمانی که سرعت شاتر کافی برای جلوگیری از تاری، دیافراگم تطبیق، و در نتیجه عمق میدان، مهم تر است برای مطابقت. بنابراین اولویت دیافراگم اغلب بهترین حالت اتوماسیون است. یا فقط تنظیمات دستی را برای یک صحنه داده شده تنظیم کنید.

  • یک الگوی ساده وزن مرکزی به طور معمول با Z-bar بهتر از اندازه گیری ارزشمند کار می کند، که ممکن است با نورپردازی های نورپردازی در دوربین معکوس اشتباه گرفته شود. اگر یک جفت لنز کانن با سیگنال های یک دوربین کنترل می شود، این شامل دیافراگم آنها می شود و (در اجرای پایه) دوربین دوم نمی داند.
  • در این مورد، اولویت شاتر در اولین دوربین، سرعت شاتر دستی در ثانیه و حساسیت دستی در هر کدام می تواند مانع از قرار گرفتن در معرض بسیار اشتباه و غلط در سایر حالت های اتوماسیون شود.
  • با این حال، هنگامی که دوربین معکوس قرار گرفتن در معرض نوردهی را کنترل نمی کند، اندازه گیری های ارزشمند کار می کند
8

همگام سازی زوم شما می توانید لنزها را با یک کمربند "زمان بندی" دندانه ای متصل کرده یا آنها را با یک جفت موتور پله ای شسته و رانندگی کنید یا فقط به خاطر داشته باشید که آنها را با دست تنظیم کنید. مقیاس های تمرکز تکمیلی و اشاره گرها در نوار در یک طرف هر لنز به شما این امکان را می دهد که با یک نگاه. آنها می توانند به صورت منظم با چاپ متضاد ساخته شده و بر روی جعبه روشن با یک برچسب ساز ساخته شوند.

9

9  همگام سازی فلش اتوماسیون "معمولی" پیش فلاش دوربین های دیجیتال می تواند یک تاخیر کوچک را معرفی کند. به طور کلی، از سرعت بالای همگام شدن به طور کلی، شماره گیری مجدد به 1/125 یا بیشتر با استفاده از فالش خودکار خودکار یا فوکوس خودکار یا فوکوس اتوماتیک مداوم، یا بیشتر با هر دو، و حتی کاهش سرعت شاتر حتی با خودکار چند فلاش، معمولا به طور معمول فلاش داخلی ، و / یا همگام سازی پرده دوم، به طور کلی دو دوربین را برای به اشتراک گذاشتن یک فلاش فعال می کند. حالت های فوری ویژه سرعت بالا همگام سازی اغلب هماهنگ سازی را در سرعت های بسیار شاتر امکان پذیر می کند، احتمالا به دلیل اینکه پرشی کلی بسیار گسترش یافته است (بنابراین هر دوربین می تواند بخشی از آن را ضبط کند، گرچه لزوما همان قسمت نیست).

روش ساخت دوربین عکاسی سه بعدی  نویسنده سعیدایزدی

ترجمه با استفاده از مترجم گوگل

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...