تاریخچه نوار کاست های صوتی

History of the Cassette Tape

تاریخچه نوار کاست های صوتی

تاریخ کاست فشرده:
کاسه فشرده یک جعبه پلاستیکی است که حاوی یک قرقره ای از نوار مغناطیسی 3.81 میلی متری بین دو رول است. نوار با سرعت 4.76 سانتی متر در ثانیه اجرا می شود. سر نوار در نوار پخش یا عرشه، در تماس با یک بخش در معرض نوار، یک سیگنال آنالوگ را از سطح مغناطیسی نوار تفسیر می کند.
سپیده دم ضبط مغناطیسی (1930-1878)
    
~ 1878     اوبرلین اسمیت (مهندس مکانیک) یک نظریه از ضبط مغناطیسی را پس از بازدید از آزمایشگاه ادیسون توسعه می دهد.
1888     "الکتریک جهانی" "برخی از انواع فرمهای فونوگرافی" اسمیت را در 8 سپتامبر منتشر می کند. این مقاله یک ماشین با یک الکترومغناطیس و یک رشته ای را که با استفاده از آهن رشته ای پوشانده شده است، توصیف می کند.
1898     والدمار پولسن در حالی که به عنوان مکانیک در شرکت تلگراف کپنهاگ (1894) کار می کرد، اصل ضبط مغناطیسی را کشف کرد. در سال 1898، تلگرافون، اولین دستگاه ضبط مغناطیسی موفق (Patent USF 661،619)
هنگامی که ثبت اختراع Poulsen در سال 1918 منقضی شد، آلمان تلاش هایی را برای بهبود ضبط مغناطیسی انجام داد. بین 1920 و 1945 مجموعه ای از ماشین آلات با استفاده از نوار سیم و فولاد توسعه یافته (آلمان، انگلستان و ژاپن).
ضبط مغناطیسی بر روی نوار (1930-58)
    
1928     Fritz Pfleumer یک حق اختراع برای اعمال پودر مغناطیسی به نوارهای فیلم یا کاغذ صادر می کند. (در سال 1936، دادگاه ملی آلمان اعلام کرد که ثبت اختراع پلفمور در پتنت های اصلی پولوسن در سال های 1898 و 1899 مورد پوشش قرار گرفته است.)
1930     Allgemeine Elektrizitatsgesellschaft (AEG) در برلین تصمیم گرفت تا دستگاه مغناطیسی را توسعه دهد.
1935     AEG ارائه مگنتوفون K1 و Magnetophonband Type C را در نمایشگاه برلین در تابستان 1935 ارائه می دهد. این دستگاه حس فوری را ایجاد کرد.


    Magnetophone K1
1935     BASF اولین نوار برای AEG Magnetophon را تولید می کند: "نوار شامل یک فویل استات سلولز به عنوان ماده حامل، پوشش داده شده با یک لاک از اکسید آهن (کربونیل آهن: خاکستری روشن، فلز خالص آهن) به عنوان رنگدانه های مغناطیسی و استات سلولز به عنوان اتصال دهنده" .


    نوار مغناطیسی C1
1936     BASF جایگزین کربنیل آهن با مگنتیت Fe3O4 (سیاه و سفید، اکسید آهن مکانیکی) می شود.
1936     اولین ضبط عمومی با استفاده از AEG Magnetophon در تاریخ 19 نوامبر 1936 برگزار شد. ارکستر فیلارمونیک لندن که توسط سر توماس Beecham اجرا شده است در سالن کنسرت BASF در Ludwigshaven بازی کرد.
1939     محققان BASF کیفیت نوار را به مراتب فراتر از دوره 1936 خود پیش بینی کرده اند. در تابستان سال 1938، BASF یک نوار اکسید گاما فریم، γ-Fe2O3، با ذرات اکسید آهن قرمز را معرفی کرد که فرمول آن به یک ثبت اختراع BASF 1935 داده شد. این تنها سی سال بعد، در سال 1971 با نوار دی اکسید کروم نبود، چیزی که اساسا بهتر بود جایگزین آن شد. ذرات مغناطیسی γ-Fe2O3 به طور قابل توجهی کوچکتر از فرمول Fe3O4 اصلی بودند، که در اثر استفاده از سرخوردن دائمی مغناطیسی مقاوم در برابر خراش مقاوم بودند. با استفاده از دیجیتال DC AEG-Magnetophons، نوار جدید موجب نسبت سیگنال به نویز کمی بیش از 40 دسی بل و پاسخ فرکانسی باقیمانده 50 تا 5 کیلوهرتز است.
1940     تعصب AC کشف شده است. والتر وبر، مهندس Reichs-Rundfunkgesellschaft (RRG)، از طریق ترکیبی از تحقیقات سیستماتیک و کمی شانس، نرم افزار AC-bias را کشف کرد. اختراع DE 743 411. با نوار جدید و AC Bias AEG Magnetophon دامنه دینامیکی 60 دسی بل و پاسخ فرکانسی از 50 هرتز تا 10 کیلو هرتز را به دست آورد.
1943     BASF تولید نوار ال جی (γ-Fe3O4 بر روی یک فیلم پایه پلاستیکی)
1945     حقوق ثبت اختراع آلمان در این تکنولوژی توسط اموال خارجی اموال شرکت می شود
1946     معادن و ساخت مینه سوتا (بعد 3M Corp.) اسکچ شماره 100، یک نوار کاغذ اکسید سیاه را معرفی می کند.


    نوار اسکاچ 100
1947     بیگ کراسبی موافقت با ضبط های نوار Listening را که توسط Jack Mullin و Richard Ranger به نمایش گذاشته شده است، نشان می دهد. بینگ کراسبی یک طرفدار بزرگ ضبط نوار بود. او دوست ندارد که برنامه های رادیویی خود را دو بار در روز، یکبار برای ساحل شرقی ایالات متحده و چند ساعت بعد برای ساحل غربی، پخش کند. او تصریح کرد که اگر آن را ضبط (و ویرایش برای حذف هر گونه بلور و یا برای اضافه کردن تبلیغ کنندگان مختلف)، او می تواند فقط یک بار انجام دهد.
1947     شرکت Ampex، با استفاده از بنیاد تحقیقاتی Armor و تخصص و طرح های آلمان، اولین ضبط کننده حرفه ای خود، مدل 200 را تولید می کند
1947     انواع اسکاچ 111 و 112 نوار استات پایه معرفی می شوند.


    اسکچ 111 جعبهنوار اسکاچ 111
1953     BASF مجموعه سری معروف LGS خود را راه اندازی کرد.


    نوار BASF LGS
1957     ضبط استریو از سن است.
1961     BASF نوار PES-18 را راه اندازی کرد.


    نوار BASF PES-18
1962     3M یک اسکچ 201/202 "Dynarange" را معرفی می کند که یک نوار تسلط کم با نویز اکسید سیاه با بهبود 4 dB در نسبت s / n بیش از اسکاچ 111 است.
بازاریابی در ایالات متحده آمریکا و اروپا متوجه شده بود که ضبط صفحه اصلی کارایی بسیار جذابی برای مصرف کنندگان است، اما این قاعده کلی هرگز از بازار بسیار محدود افرادی که مهارت فنی دارند فراتر نمی رود. در نتیجه، از حدود اواسط دهه 1950، محاکمه برای دریافت نوار در یک پرونده شروع شد (کاسی Tefi برای Tefifon در سال 1955، کاست Dictet برای Dictaphone در سال 1957، کاست Saba برای Sabamobile در سال 1958). در زیر ما بهترین تلاش ها را ارائه می دهیم.
کارتریج و کاست (1958-65)
راه اندازی کارتریج های نوار RCA در سراسر جهان به تولید کارتریج های نوار، کاست و نوار های مجله تحت نام های مختلف و بر اساس استانداردهای مختلف است. ویژگی مشترک این محصولات، بر خلاف سیستم های حلقه ای به رول به صورت دستی، به سادگی قرار دادن نوار بسته بندی شده به یک بازیکن نوار و فشار دادن یک دکمه می تواند سیستم های جدید را اداره کند. افراد بدون زمینه فنی می توانند به راحتی کار کنند. به طور طبیعی، دستگاه خود می تواند کوچک باشد.
    
1958     کارتریج RCA این اولین تلاش برای قرار دادن نوار رول به رول در فرم کارتریج بود. ابعاد: 5 x 7 1/8 x 1/2 اینچ (127 × 197 × 13 میلی متر). کارتریج ها برگشت پذیر بوده و هر دو طرف می توانند بازی کنند. سرعت نوار 3.75 IPS بود که در نتیجه 30 دقیقه صوتی در نوار 0.25 اینچ یا 1/7 IPS توسط یک اهرم کوچک انتخاب شد. Records RCA یک تلاش اولیه برای ساختن این فرمت محبوب موسیقی ضبط شده پیش ساخته بود. با این حال معلوم شد که در این رابطه مهمترین "فلپ" است. کارتریج قیمت ها بین 4.95 دلار برای یک نوار 20 دقیقه ای تا 9.95 دلار برای یک ساعت می باشد. RCA به تولید ماشین آلات برای بازار داخلی و صدور مجوز موسیقی علاقه مند بود و این فرمت تا سال 1964 از بازار ناپدید شد.


    پلیر جعبه ای RCAکارتریج RCA
1959     Fidelipac (کارتریج NAB). در سال 1959 توسط رادیو کالینز در کنوانسیون NAB 1959 معرفی شد. قالب کارت نوار برای استفاده توسط رادیو پخش شد برای پخش بازاریابی، ضربه گیر و اطلاعیه ها طراحی شده است. این مورد تا اواخر دهه 1990 مورد استفاده قرار می گیرد و در مسیر مستقیم به اولین قالب نوار مصرف کننده محبوب قرار دارد. در ابتدا یک نوار ضبط صوتی 1/4 اینچ (6.4 میلیمتر)، فرمت دو طرفه با سرعت 7.5 اینچ بود. کارتریج Fidelipac بعد از آن توسط Earl "Madman" Muntz در سال 1962 برای سیستم Cartridge خود استریو پاک (اجرا در 3.75 IPS) اقتباس شده بود. Muntz نیز یک کتابخانه از 3000 عنوان مجوز از 40 شرکت صوتی فروخته است. در دهه 1960، Muntz حدود نیمی از 700،000 بازیکن Fidelipac را فروخت.


    بازیکنان کارتریج Fidelipacکارتریج Fidelipac
1963     کیس فشرده فیلیپس نمونه اولیه در اروپا در اوت 1963 (در نمایش رادیویی برلین) معرفی کرد. کاستی فیلیپس 1/4 اندازه کارتریج Fidelipac یا Lear بود، که امکان استفاده از دستگاه های چند منظوره کوچک با باتری را فراهم می کند که می توانند در هر کجا حمل شوند. این یک مسکن برگشت پذیر با حداکثر نوار محافظت اجازه می دهد 30 یا 45 دقیقه موسیقی استریو در هر طرف. سرعت نوار: 1 7/8 IPS (= 4.76cm / s). عرض نوار: 0.15 اینچ (= 3.81 میلیمتر). در ایالات متحده فیلیپس از نام NORELCO استفاده کرد. در تصویر زیر اولین بازیکن کاست (EL 3300) و اولین کاست (نوار BASF PES-18 در داخل آن) است.


    اولین ضبط کننده و فیلم فیلیپس
1965     DC بین المللی. در سال 1965 در نمایشگاه برلین Grundig همراه با Telefunken و Blaupunkt معرفی "کاست DC-بین المللی". کاست در 2x 45 یا 2x 90 دقیقه در دسترس بود و با سرعت 5.08cm / s اجرا می شد و پاسخ فرکانسی آن 40Hz تا 10Khz بود. اولین ضبط کننده Grundig C 100 L بود.


    ضبط میکرو CD بین المللی
1965     8 مسیر (همچنین به عنوان STEREO 8 و Lear Jet شناخته می شود). این کارتریج توسط شرکت Lear Jet در سال 1964 (توسط رالف میلر در حال کار بر روی بیل لیر) برای مدل های جدید خودروهای فورد سال 1965، با یک کتابخانه نوار توسط RCA ویکتور طراحی شده بود. تغییر عمده به Fidelipac این بود که یک غلطک لاستیک نئوپرن و نایلون را به داخل کارتریج خود اضافه کنید، نه اینکه غلطک را به بخشی از نوار پخش تبدیل کنید، که باعث کاهش پیچیدگی مکانیکی می شود. تنها یک حلقه ی تک وجود دارد که حاوی یک حلقه پیوسته بی وقفه از نوار ضبط شده به طور خاص آماده شده است به طوری که نوار قادر به حرکت از دور درونی خود از نوار طناب. سرعت نوار: 3.75 ips. عرض نوار: 0.25 اینچ


    ضبط 8 آهنگنوار 8 نوار
پادشاه ظهور می کند: کاست فشرده

هزینه های مجوز سفت و سخت که از سوی سازندگان مطرح شده بود، دلایلی بود که فیلیپس و Grundig تصمیم به همکاری یک سیستم کارتریج "یورو" ایجاد کردند. این همکاری طولانی نبود و فیلیپس در اوت 1963 (در نمایشگاه رادیو برلین) یک نمونه اولیه در اروپا را معرفی کرد. به ندرت هر محصول توجه بیشتری به بازدید کنندگان صنعت ژاپن و سپس کاست فیلیپس را به خود جلب کرده است. بدون تردید این محصول ترین عکس این رویداد بود.

هنگامی که کاستی توسعه یافت تنها سه نوار در جهان وجود دارد که فیلیپس را قادر می سازد تا آن را درست بچرخاند، نوار کارتریج کم نویز 3M، نوار سه گانه KODAK P 300 و PES-18 BASF. از این تنها نوار BASF کاملا متعادل بود در تمام خواص آن، به ویژه ویژگی های مکانیکی. در نتیجه، BASF به افتخار برای ساخت اولین نوار برای کاست فشرده بود.

Grundig در حال آماده سازی جنگ علیه کاست های فلیلی فیلیپس بود. در سال 1965 در نمایشگاه برلین همراه با Telefunken و Blaupunkt آنها سیستم کاست DC-International را معرفی کردند و برنامه ای برای پرداخت هزینه های مجوزی نداشتند. فیلیپس هزینه اشتراک مجوز مشترک را برای سخت افزار، چیزی برای کاست های موسیقی می خواست.

فردریش Lachner از شرکت آلمانی Grundig یک روز در ماه سپتامبر سال 1963 در افتتاحیه نمایشگاه IFA برلین به اوگا پیشنهاد کرد که این دو شرکت در توسعه یک استاندارد بین المللی DC برای نوار کاست، یک استاندارد که توسط سه تولید کننده آلمانی ساخته شده است، همکاری می کنند. در حالی که اوگا این امکان را در نظر گرفت، پیشنهاد دیگری از Wisse Dekker، مدیر فیلیپس الکترونیک Far East Division و بعدا رئیس جمهور و LF Ottens، یک کارشناس فنی نیز از فیلیپس بود. آنها به ژاپن آمدند و پیشنهاد مشترک توسعه کاست فشرده را به اوگا دادند. Philips در حال حاضر یک کاست فشرده در سال 1963 را توسعه داده است. مزایای هر دو فرمت Grundig و Philips در نظر گرفته شد. در نهایت، اوگا به دلیل اندازه کوچکتر فیسبوک را انتخاب کرد.

یک مشکل بیش از حق امتیاز در طول مرحله قرارداد بوجود آمد. ابتدا فیلیپس پیشنهاد کرد که برای هر واحد که توسط شرکت های ژاپنی به فروش می رسد پرداخت 25 یون را دریافت کند. اوگا فکر کرد که این بیش از حد بود و با آن موافق نبود. چند روز بعد، فیلیپس برخی از انعطاف پذیری ها را نشان داد و برای هر واحد 6 ی ین خواسته بود. Masanobu Tada، مدیر بخش عملیات، توصیه کرد که سونی این پیشنهاد را قبول کند، اما اوگا همچنان امتناع کرد، مگر اینکه فیلیپس حق امتیاز را رد کند، سونی با Grundig همکاری خواهد کرد. در نهایت، فیلیپس موافقت کرد که حق امتیاز را کنار بگذارد، اما سونی حق انحصاری این فن آوری را نپذیرفت. در سال 1965، بر اساس یک اختراع که سازگاری تضمین شده، فیلیپس تکنولوژی را به صورت رایگان برای تولید کنندگان در سراسر جهان ساخته است.

در طول دو سال اول همه نام خود را دارند. گاهی اوقات کارتریج، گاهی اوقات کاست. نام یکنواخت ضروری بود. نتیجه به خوبی شناخته شده است. از سال 1965، کاست دارای نام کاست فشرده است.
حکومت: کاست فشرده (1965-90)
فرمت Compact Cassette در ابتدا وفاداری نسبتا ضعیف ارائه کرد و برای ضبط صدا و دیکته به بازار عرضه شد. تکنولوژی به سرعت پیشرفت کرد و پیشرفت تکنولوژی کاهش نویز، توانایی آن در پخش نوارهای استریو، و فرمول های نوار جدید به زودی کیفیت صدای عالی از فرمت فشرده را فراهم کرد. در اینجا نقاط عطف در توسعه کامپکت کاست را ارائه می کنیم:
    
1963     کاست فشرده اول این نوار با نوار BASF PES-18 بارگیری شد.

اولین فیش کاست فیلیپس
1968     SDK SDK اولین کاستی که برای بازار Hi-Fi عرضه می شود. TDK سوپر دینامیک.


    اولین کیس Hi-Fi. TDK
1968     اول C120
1970     سیستم کاهش Dolby B بر مبنای Dolby A. حرفه ای استفاده از یک کانال کانال و یک فیلتر تصویب پذیر با فرکانس کنترل شده توسط سطح در یک مسیر سیگنال دیفرانسیل است. Dolby B موجب کاهش صدای سیگنال به نویز 9-10 دسی بل می شود.
1970     DUPONT Crolyn CrO2 نوار DuPont دی اکسید کروم را اختراع کرد، و BASF تکنولوژی را از DuPont مجوز داد و اکسید را به بزرگترین مرحله توسعه آن رساند. سونی حق منحصر به فردی برای توزیع رنگدانه در ژاپن داشت
1971     مدل Advent 201 این نخستین ضبط کاست "hi-fi" بود. این دستگاه ضبط صدا با ضخامت نوع B باند و دی اکسید کروم (CrO2) را با استفاده از مکانیزم حمل بار نوار تجاری ترکیب کرده است. این امر موجب شد که این فرمت بیشتر برای استفاده موسیقی مورد توجه جدی تر قرار گیرد و دوره عکاسی کاست ها و بازیکنان با وضوح بالا آغاز شد.


    ضبط کننده کاستومایز 201
1971     مقادیر کربن دی اکسید کربن (CrO2) به ترتیب 70 مگاوات توسط کمیته DIN تنظیم شده است. تنها دلیل برای مقادیر مختلف، کاهش نویز 4.5 dB بود، اما هزینه آن کاهش SOL بود. بیش از 10 سال طول کشید تا این تصمیم را دوباره به دست بیاوریم. نوار های کروم در 120 مگا بایت برابر با استفاده از A & M Records برای انتشار آلبوم های با کیفیت بالا مورد مطالعه قرار گرفت (اولین نسخه Supertramp € ™ s "آخرین کلمات" در سال 1982 بود. انتشار پیگیری پلیس " ، â € یک ضربه بزرگ در سراسر جهان است.)
1972     SCOTCH با کابالت خالص با کیفیت بالا


 
   

C180. TDK C-180LN    1972  


  
1972     TEAC A450

 


1973     مولتی ویتامین D 2228 Pfizer. نسل جدیدی از نوارهای Ferric تولید می کند (AGFA، AMPEX، BASF، MEMOREX). شرکت های ژاپنی از این مسیر پیروی نکردند و هرج و مرج را ایجاد کردند - ما تنظیمات نرمال و تعصب بالا برای نوارهای نوع I را داریم.
1973     Nakamichi 1000
    ناکامیمی 1000 عرشه کاست


1975     سونی فریریکوم سونی لنز فرریکر دو لایه را تولید می کند (پوشش کروم تری کرافت در بالای رنگدانه گاما فریک). از آنجا که SONY حق منحصر به فرد به رنگ کروم در ژاپن داشت. Maxell، TDK و FUJI تصمیم گرفتند که دیگر امکانات را برای جایگزینی رنگدانه کروم با کبالت خالص فراری بپوشانند. شیمیدانان ژاپنی برای رفع یونهای کبالت به ساختار بیرونی بیرونی (اپتیکال) و یا درون ساختار (جاذب Avilyn) برای تثبیت رنگدانه و دور از پرداختن به پرداخت سونی برای اکسید آمریکایی، انجام گرفت. در نتیجه TDK AVILYN را توسعه می دهد، Maxell توسعه EPITAXIAL و FUJI توسعه BERIDOX. همچنین TDK، Maxell و FUJI قادر به تولید نوارهای FerriChrome نیستند.
1978     متافین اسفنجی. نوار فلزی با پوشش یک فیلم پلاستیکی با پودر فلز (نوار MP) تولید می شود. نوار MP نیاز به یک سر جدید ساخته شده از مواد مغناطیسی است که با شار خود را اشباع نمی کند قبل از نوار ضبط سیگنال. تنها فلز غیر آهنی یا آلیاژ Sedust می تواند برطرف شود. Matsushita نوار فلز ME را با تبخیر فلز در یک خلاء می سازد به طوری که بخار خود را بر روی فیلم پلاستیکی. ME ثابت کرده است که برای تولید انبوه مشکل و گران است.
1978     طبقه بندی IEC I، II، III و IV تایید شد. BASF دو نوار مرجع IEC I را ساخته است. اولین بار یک نوار DIN سابق بود که توسط کمیسیون مستقل انتخابات (IEC) تصویب شد و بعد از آن یک فرمول اکسید فراتر از آن جایگزین شد. سه نوار IEC II وجود دارد: 1) کروم DIN سابق؛ 2) دوم کروم به طور قابل توجهی بهبود یافته بود؛ و 3) آخرین نوار نوار آهن و کبالت بود. سونی ساخته شده نوار کاست IEC نوع III، و TDK ساخته شده نوار نوع IV نوع. ایده هایی برای نوارهای مرجع با استفاده از BASF در روزهای اولیه به عنوان راهی برای مقایسه پیشرفت ها به وجود آمد. این استانداردها بخشی از دویچه Industrie Normen (DIN) و بعدا IEC (کمیسیون الکترو فنی بین المللی) بود. این برای سازگاری با مصرف کنندگان مهم بود (به طور تئوری، زیرا در عمل، شرکت های ژاپنی تجهیزات خود را برای نوار ژاپنی تنظیم می کردند) و برای دستگاه های ضبط کننده با سرعت بالا که صدها مایل نوار در روز در هر دستگاه اجرا می شد، ضروری بود.
1979     SONY Walkman. مدل TPS-L2. اولین سیستم موسیقی قابل حمل رایگان، دستگاه پخش کاست TPS-L2 Walkman. 37. نوآوری واقعی واکمن، اندازه آن بود که فقط اندکی بزرگتر از نوار کاست خود بود. دارای یک جفت هدست قابل حمل، سبک وزن و باتری با باتری های AA، در دوران جدیدی از قابلیت حمل قابل حمل است. واکمن اصلی برای 33،000 یون یورو فروخت


    اول SONY WALKMAN TPS-L2اول SONY WALKMAN TPS-L2 اضافه کنید
1979     نوک های برای تشخیص نوع نوار اتوماتیک معرفی شدند.


    نوک برای به رسمیت شناختن نوار خودکار
1980     Dolby C. عمدتا با استفاده از دو Dolby B در سری. Dolby C سیگنال به نویز نوار را 20 دسی بل کاهش داد.
1984     فروش کانال های ضبط شده ضبط شده (کاست های صوتی) برای اولین بار بیش از فروش LP است.
1990     Dolby S. بر اساس یک سیستم ضبط طیفی حرفه ای حرفه ای. Dolby C سیگنال به نویز نوار را 24 دسی بل کاهش داد.
1990     فلزات فوق العاده کاست های فلزی بالا معرفی شدند: TDK MA-XG، Metal Vertex، Metal Metal Master، که Suono است.
    فلزات فوق العاده


در طول سالها پیشرفت خود نوار و پوسته های بهتر ساخته شده بود کانال فشرده منبع با وفاداری بالا. پیشرفت در تمامی زمینه های تولید کننده کاست فشرده ساخته شده است، از ذرات مغناطیسی خود نوار، به مواد مورد استفاده برای اتصال مواد در محل و به خود جعبه کاست. TDK می گوید که در طول سال ها تقریبا 10 برابر میزان ذرات را کاهش داده است، در حالیکه انرژی مغناطیسی هر ذره تقریبا دو برابر شده است.


    TDK AVILYN اندازه ذرات
Unfortunatelly آن شروع به کاهش بود که شروع به گرفتن CD. فقط ارزانتر بود تا سی دی پخش کننده صدای خوب و سپس پخش کاست و کاست فشرده تولید کند. فروش کاهش یافته است، اما آنها هنوز هم برای 10 سال یا بیشتر هنوز بالا هستند. فروش جهانی کاست های خالی در سال 1996 2.098 میلیارد قطعه بود. در سال 1997 این کاهش 4.5٪ به 2.003 میلیارد دلار رسید.

  ترجمه این مطلب با استفاده ازمترجم گوگل انجام شده است وبه همین خاطر جابجای جملات صورت گرفته است

 

 
 
  

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...