آموزشی

نحوه درخواست برای مدرک کارشناسی ارشد

آیا می توانم برای بیش از یک دوره اقدام کنم؟

هیچ قانونی برای درخواست از بیش از یک دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد. در واقع، این می تواند یک حرکت هوشمندانه باشد.

با این حال، برنامه های خود را به دو یا سه دوره محدود کنید -بیش از پنج دوره غیر ضروری است و به طور بالقوه کیفیت کلی برنامه های شما را به خطر می اندازد.

هر برنامه، بیانیه شخصی و مراجع باید به طور خاص برای هر دوره تنظیم شود تا برنامه تا حد امکان قوی شود.

بعد از درخواست من چه اتفاقی می افتد؟

سارا می‌گوید: «پس از ارسال درخواست، ارزیابی می‌شود. ما در Loughborough به نمایه علمی، بیانیه شخصی و مراجع شما نگاه می کنیم. برای برخی از برنامه‌ها یک نمونه کار، نمونه‌ای از کار مکتوب، تجربه کاری ویا شواهدی از مهارت‌های عملی مورد نیاز است.

در عرض هشت هفته از تصمیم دانشگاه خود مطلع خواهید شد. این بازه زمانی می تواند بسته به موسسه، موضوع و حجم متقاضیان متفاوت باشد. یکی از احکام زیر را دریافت خواهید کرد:

  • بدون قید و شرط – شما تمام شرایط ورود را برآورده کرده اید و محل شما در دوره تایید شده است.
  • مشروط – پیشنهادی برای پیوستن به دوره دریافت کرده اید، مشروط بر اینکه شرایط خاصی را داشته باشید.
  • مصاحبه – از شما برای مصاحبه دعوت شده است، پس از آن دانشگاه در مورد پیشنهاد مکان به شما تصمیم می گیرد. دانشگاه شما تاریخ و ساعتی را برای این کار مشخص می کند.
  • ناموفق – شما نتوانسته اید جایگاهی در این دوره کسب کنید.

سامانتا می‌گوید: «در وست‌مینستر می‌توانید درخواست خود را از طریق پورتال درخواست‌کننده ما پیگیری کنید. در صورت موفقیت، ما یک پیشنهاد نامه برای شما ایمیل می کنیم. توسط افسر پذیرش شما برای شما ارسال می شود که شما را از طریق فرآیند پذیرش برای ثبت نام راهنمایی می کند.

بسیاری از دوره‌های تحصیلات تکمیلی بیش از حد مجاز هستند و تعداد درخواست‌ها بسیار بیشتر از تعداد مکان‌های موجود است. بنابراین اجتناب ناپذیر است که برخی از نامزدها از دست بدهند.

اگر موفق نشدید، سعی کنید مثبت اندیش باشید. از کارکنان پذیرش بازخورد بخواهید و در مورد چگونگی بهبود برنامه های آینده راهنمایی بخواهید. اگر فکر می کنید تصمیم غیرقابل توجیه است، اکثر موسسات یک روند تجدید نظر دارند.

اگر قصد دارید برای دوره بعدی درخواست مجدد بدهید، از ماه های موقت برای تحقیق در مورد دوره ها و دپارتمان ها، ارتباط با رهبران برنامه و اساتید و کسب تجربه کاری مرتبط استفاده کنید.

چگونه یک نمونه کار را کنار هم قرار دهم؟

ممکن است از داوطلبان هنر و علوم انسانی خواسته شود که شواهدی از کار خود را در قالب یک نمونه کار برای پشتیبانی از درخواست خود ارائه دهند. این مجموعه آثار تعهد و اشتیاق شما را به موضوع انتخابی شما نشان می دهد و در عین حال شخصیت و خلاقیت شما را نیز منتقل می کند

مجموعه ای از بهترین و جدیدترین کارهای خود را همراه با دفترچه های طراحی یا دفترچه یادداشت برای مستندسازی فرآیند خلاقانه خود بگنجانید.

هیچ محدودیتی برای تعداد قطعاتی که باید شامل نمونه کارها باشد وجود ندارد، اما به تدارکات حمل و نقل یک نمونه کار فیزیکی برای مصاحبه فکر کنید. اگرچه ممکن است برخی از دانشگاه ها از شما بخواهند نمونه کارها را به صورت دیجیتالی ارسال کنید این می تواند به شکل یک نمایش اسلاید باشد بهتر است مصاحبه کنندگان خود را غرق کار نکنید. به چند قطعه باکیفیت بچسبید که نمای کلی قوی از استایل شما ارائه می دهد.

دانشگاه شما را از هر گونه الزامات خاص در مورد مواردی که باید بگنجانید مطلع خواهد کرد. اگر مطمئن نیستید، تماس بگیرید تمایل شما برای رسیدن آماده قدردانی خواهد شد.

درباره گردآوری یک نمونه کار خلاقانه بیشتر بیاموزید.

چگونه برای مصاحبه کارشناسی ارشد آماده شوم؟

مشابه بیانیه شخصی شما، مصاحبه فرصتی است که با معلمان پذیرش درگیر شوید و اشتیاق و اشتیاق خود را برای موضوع انتخابی خود نشان دهید.

مدرسان پذیرش تحصیلات تکمیلی می‌خواهند بدانند چه چیزی شما را هدایت می‌کند، چرا می‌خواهید در مؤسسه آنها تحصیل کنید و چرا این دوره برای شما مناسب است.

قبل از مصاحبه تحقیقات خود را انجام دهید. در مورد دانشگاه و این که دوره شامل چه مواردی می شود، بتوانید به وضوح و با اطمینان توضیح دهید که چرا می خواهید در آنجا تحصیل کنید. با آنچه در درخواست خود نوشته اید آشنا شوید، زیرا ممکن است در این مورد بحث شود، و به هر سوالی که ممکن است برای دانشگاه داشته باشید فکر کنید.

مصاحبه را به عنوان یک جلسه رسمی تلقی کنید. هوشمندانه لباس بپوشید و وقت شناس باشید. از قبل از ماهیت مصاحبه و هر چیزی که ممکن است لازم باشد همراه خود داشته باشید مطلع خواهید شد.

این احتمال وجود دارد که مصاحبه کننده شما برخی از موارد زیر را پوشش دهد، اگر نگوییم همه:

  • علایق آکادمیک – از جمله اینکه چرا مدرک کارشناسی خود را انتخاب کردید، موضوع پایان نامه خود و اینکه از کدام ماژول ها لذت بردید و در آن بهترین عملکرد را داشتید. مصاحبه کننده شما به دنبال علاقه واقعی به موضوع است، و اینکه چگونه مطالعه قبلی شما را برای کارشناسی ارشد آماده کرده است.
  • دانش آکادمیک – ممکن است از شما در مورد یک حوزه خاص در رشته خود سؤال شود، بنابراین برای تجدید حافظه خود دوباره به کار قبلی خود مراجعه کنید.
  • تجربه – اگر موضوع کارشناسی ارشد شما دارای عناصر حرفه ای است، ممکن است مصاحبه شما بیشتر بر روی کار حقوقی یا داوطلبانه قبلی شما تمرکز کند تا دستاوردهای تحصیلی شما. برای بحث در مورد مهارت های قابل انتقالی که به دست آورده اید و اینکه چگونه می توانید آنها را به تحصیلات کارشناسی ارشد خود بیاورید، آماده باشید.
  • تامین مالی – ممکن است از شما بپرسند که آیا وام تحصیلات تکمیلی دریافت خواهید کرد یا برای هر بورسیه درخواست داده اید.
  • اهداف – اگر مصاحبه کننده شما مکانی را به شما پیشنهاد دهد، روی شما سرمایه گذاری خواهد کرد. با تشریح جاه طلبی های پنج یا ده ساله خود و تا حد امکان به آنها نشان دهید که انتخاب مناسبی هستید.
  • دلایل انتخاب دانشگاه و رشته – به مصاحبه کننده نشان دهید که با بحث در مورد آنچه در مورد دانشگاه و دوره شما را تحت تأثیر قرار داده است، و اینکه چگونه این برنامه به شما در دستیابی به اهداف شغلی خود کمک می کند، تحقیق خود را انجام داده اید.
  • نقاط قوت و ضعف – بهترین مهارت های خود را فهرست کنید و شواهد ارائه دهید. هنگام ارائه یک نقطه ضعف، توضیح دهید که چگونه می خواهید آن را بهبود بخشید و مراحلی را که برای تحقق آن انجام خواهید داد.

برای شروع آماده سازی و کشف موارد دیگری که ممکن است از شما خواسته شود، به سوالات مصاحبه کارشناسی ارشد مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا