متفرقه

روش حمام کردن نوزاد

نیازی نیست که کودک خود را هر روز حمام کنید. ممکن است ترجیح دهید به جای آن صورت، گردن، دست ها و پایین بدن آنها را بشویید. این اغلب به نام “تاپینگ و باطله” نامیده می شود.

زمانی را انتخاب کنید که کودک شما بیدار و راضی است. مطمئن شوید که اتاق گرم است. همه چیز را از قبل آماده کنید. شما به یک کاسه آب گرم، یک حوله، پشم کتان، یک دستمال کاغذی تازه و در صورت لزوم، لباس های تمیز نیاز دارید.

نکات ابتدایی

کودک خود را روی زانو نگه دارید یا روی تشک تعویضی بخوابانید. تمام لباس هایشان را به غیر از جلیقه و پوشک درآورید و در حوله بپیچید.

پشم پنبه را در آب بریزید (مطمئن شوید که خیلی خیس نمی شود)و به آرامی دور چشم های کودکتان را از بینی به بیرون پاک کنید و برای هر چشم از یک تکه پشم پنبه تازه استفاده کنید. این کار به گونه ای است که هیچ چسبندگی یا عفونتی را از یک چشم به چشم دیگر منتقل نکنید.

از یک تکه پنبه تازه برای تمیز کردن اطراف گوش های کودک خود استفاده کنید، اما نه داخل آنها. هرگز از جوانه های پنبه ای برای تمیز کردن گوش های کودک خود استفاده نکنید. بقیه صورت، گردن و دست های کودک را به همین ترتیب بشویید و به آرامی با حوله خشک کنید.

https://bestkid.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa%db%8c/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d8%b1.html

نمد را درآورید و کف و ناحیه تناسلی کودکتان را با پشم تازه پنبه ای و آب گرم بشویید. خیلی با دقت، از جمله بین چین های پوست، خشک کنید و یک نمد تمیز بپوشید.

اگر در حین شستن او به صحبت کردن ادامه دهید، به آرامش کودک شما کمک می کند. هرچه بیشتر صدای شما را بشنوند، بیشتر به گوش دادن به شما عادت می کنند و شروع به درک آنچه می گویید می کنند.

کودک خود را با خیال راحت حمام کنید

شما نیازی ندارید که هر روز کودک خود را حمام کنید، اما اگر آن ها واقعا از آن لذت می برند، دلیلی وجود ندارد که شما این کار را نکنید.

بهتر است نوزادتان را بلافاصله بعد از غذا خوردن یا زمانی که گرسنه یا خسته است حمام نکنید. مطمئن شوید اتاقی که آنها را در آن حمام می کنید گرم باشد.

هر چیزی را که نیاز دارید در دسترس داشته باشید: حمام کودک یا ظرف شستشوی تمیز پر از آب گرم، 2 حوله، یک پوشک تمیز، لباس تمیز و پشم پنبه.

آب باید گرم باشد، نه داغ. آن را با مچ دست یا آرنج خود چک کنید و خوب با آن مخلوط کنید تا هیچ لکه داغی وجود نداشته باشد.

هیچ مایع تمیزکننده ای به آب حمام اضافه نکنید. آب ساده برای پوست نوزادتان در ماه اول بهتر است.

کودک خود را روی زانو نگه دارید و صورت او را تمیز کنید.

سپس موهای خود را با آب ساده بشویید و آن ها را روی کاسه نگه دارید.

هنگامی که موهای آن‌ها را به آرامی خشک کردید، می‌توانید پوشک آن‌ها را بردارید و هرگونه کثیفی را پاک کنید.

کودک خود را با یک دست به آرامی داخل کاسه یا حمام پایین بیاورید تا بازوی او را بگیرید و سر و شانه هایش را نگه دارید. سپس با استفاده از دست دیگر، آب را به آرامی و بدون پاشیدن آب روی کودک خود بچرخانید.

سر کودکتان را از آب دور نگه دارید.

هرگز کودک خود را در حمام تنها نگذارید، حتی برای یک ثانیه.

کودک خود را بیرون بیاورید و به او دست بزنید و به چین و چروک های پوست او توجه ویژه ای داشته باشید.

این زمان خوبی برای ماساژ دادن کودک است. ماساژ می تواند به آرامش و خواب او کمک کند. از استفاده از هر گونه روغن یا لوسیون تا زمانی که کودک شما حداقل یک ماه سن دارد، خودداری کنید.

اگر به نظر می رسد کودک شما از استحمام و گریه کردن می ترسد، حمام کردن را با هم امتحان کنید. مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد. اگر فرد دیگری کودک شما را هنگام ورود و خروج از حمام نگه دارد، راحت تر است.

نکاتی که باید برای حمام کردن نوزاد در نظر داشته باشید

  • با کودک خود حمام کنید.
  • با کودک خود صحبت کنید و برای او آواز بخوانید.
  • استفاده از کرم مناسب
  • چیزی به آب اضافه نکنید.
  • هرگز کودک خود را در آب تنها نگذارید.
  • نوزاد را ماساژ دهید

https://honarfardi.com/public-skills/massage-training/top-5-massage-classes/

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. خوب بود. ای کاش درمورد اینکه چطوری واسه بچه هایی که دوست ندارن حمام برن هم مطلب بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا