متفرقه

7 نکته قبل از خرید گوشی (ویژه مبتدی ها)

اندازه صفحه نمایش

همه گوشی‌ها در چند سال گذشته به‌طور پیوسته بزرگ‌تر شده‌اند، به‌طوری‌که آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۶۸ اینچ و گلکسی اس ۲۲ اولترا ۶.۸ اینچ عرضه می‌شوند. گوشی‌های کوچک دیگر چندان رایج نیستند، اما اگر نمی‌خواهید یک صفحه نمایش بزرگ جیب‌هایتان را باز کند، چند گزینه وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

اپل امسال تصمیم گرفت آیفون 13 مینی را آپدیت نکند، اما هنوز به طور رسمی از طریق فروشگاه اپل به فروش می رسد و با اندازه 5.4 اینچی بسیار کوچکتر از آیفون 14 6.1 اینچی است. از طرف اندروید، پیکسل 6A گوگل صفحه نمایش 6.1 اینچی آن را به یکی از بهترین گوشی‌های کوچک‌تر تبدیل می‌کند، اما حتی در آن زمان هم به سختی آن چیزی است که شما آن را کوچک می‌نامید.

عملکرد دوربین

ویژگی‌های دوربین در گوشی‌های اخیر نکته مهمی برای لاف زدن بوده است، زیرا سازندگان همیشه خواهان عددی بزرگ‌تر و هیجان‌انگیزتر هستند، چه تعداد مگاپیکسل یا تعداد لنزهای واقعی دوربین. اکنون سه دوربین عقب رایج هستند – یک لنز معمولی، یک لنز فوق عریض و یک لنز تله فوتو – با حتی تلفن‌های متمرکز بر بودجه که دارای چندین دوربین هستند.

این فوق‌العاده است، زیرا لنزهای بیشتر به معنای گزینه‌های بیشتر عکاسی در هنگام بیرون رفتن است. اما این بدان معنا نیست که هر دوربین چند لنزی به خوبی دوربین دیگری است. همانند عملکرد پردازنده، هرچه بیشتر هزینه کنید، معمولاً نتایج بهتری دریافت خواهید کرد، و بهترین دوربین‌های اطراف معمولاً در گران‌ترین پرچم‌داران یافت می‌شوند.

مراقب ویژگی هایی مانند زوم اپتیکال (به جای دیجیتال)، حالت شب برای تصاویر بهتر در نور کم و لرزشگیر اپتیکال باشید. گاهی اوقات ممکن است این ویژگی ها واضح نباشند و نمی توان عملکرد دوربین را فقط با نگاه کردن به مشخصات آن قضاوت کرد. اگر واقعاً به مهارت‌های عکاسی گوشی خود اهمیت می‌دهید، قبل از اینکه پول خود را خرج کنید، کمی وقت بگذارید و به بررسی‌ها نگاه کنید و ببینید دوربین آن چگونه عمل می‌کند.

عمر باتری

اکثر تلفن‌ها، از بودجه‌ای گرفته تا پرچم‌داران برتر، می‌توانند بیشتر یک روز را با یک بار شارژ دوام بیاورند. تلفن‌های بزرگ‌تر ممکن است باتری‌های بزرگ‌تری داشته باشند، اما صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و اغلب پردازنده‌های قدرتمندتری نیز دارند، بنابراین به سرعت آن آب اضافی را می‌کشند. تعداد کمی از تلفن ها به شما امکان استفاده بیش از یک روز را می دهند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

همیشه برنامه ریزی کنید که گوشی خود را یک شبه شارژ کامل کنید.

به دنبال ویژگی‌هایی مانند شارژ سریع باشید که به تلفن شما اجازه می‌دهد در مدت زمان کوتاهی انرژی زیادی را به خود اختصاص دهد. بررسی کنید که آیا تلفن شما دارای شارژر سریعتر سازگار است، زیرا ممکن است یک دوشاخه USB قدیمی از آن پشتیبانی نکند.

اگر از کارهای سخت تری مانند بازی یا پخش ویدیو اجتناب کنید، باتری شما بیشتر دوام می آورد. پایین نگه داشتن روشنایی صفحه نیز کمک خواهد کرد.

عملکرد پردازنده

گوشی های رده بالا دارای پردازنده های قدرتمند به همراه رم تا 12 گیگابایت هستند. کافی است این گوشی‌ها هر کاری را بدون عرق کردن انجام دهید، اما برای داشتن عملکرد عالی نیازی به خرج کردن پول در سطح پرچمدار ندارید.

اکثر تلفن‌های میان رده مناسب، قدرت کافی برای رفع تمام نیازهای روزمره شما را ارائه می‌دهند. همچنان می‌توانید تقریباً هر بازی را از فروشگاه Google Play انجام دهید و عکس‌های با وضوح بالا را در برنامه‌هایی مانند Snapseed ویرایش کنید. تعداد کمی از گوشی‌های میان رده را می‌توانید پرتاب کنید که آنها نتوانند از پس آن برآیند.

همانطور که به سمت انتهای طیف بودجه حرکت می کنید، در آن زمان است که متوجه کاهش سرعت با چیزهایی مانند بازی خواهید شد. بازی‌های سه‌بعدی سخت‌تر ممکن است لکنت‌تر به نظر برسند و حتی ممکن است به‌طور غیرمنتظره‌ای متوقف شوند. با این حال، کارهای اساسی مانند ارسال ایمیل، گوش دادن به Spotify و مرور اینستاگرام نباید مشکلی ایجاد کنند.

چقدر حافظه گوشی نیاز دارید؟

اکثر گوشی‌ها، حتی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه، حداقل 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارند که ممکن است 10 گیگابایت آن توسط برنامه‌های از پیش نصب‌شده و سیستم‌عامل گوشی اشغال شود. اگر هرگز قصد ندارید ویدیویی ضبط کنید و بازی مورد نظر شما نیست، 32 گیگابایت ممکن است کافی باشد، اما در غیر این صورت باید 64 گیگابایت یا حتی 128 گیگابایت را حداقل در نظر بگیرید.

تلفن های رده بالا – به ویژه آنهایی که می توانند ویدیوهای 4K با کیفیت بالا ضبط کنند – ظرفیت 256 گیگابایت یا بیشتر را ارائه می دهند. با این فضای زیاد، به سختی لازم است در مورد پاک کردن فایل های قدیمی دو بار فکر کنید.

اگر گوشی از کارت‌های microSD پشتیبانی می‌کند، موضوع متفاوت است، زیرا این روزها می‌توانید کارت‌های microSD 32 گیگابایتی (یا بزرگ‌تر) را با پول بسیار کمی انتخاب کنید و اگر یکی از آن‌ها در گوشی شما قرار بگیرد، میزان فضای ذخیره‌سازی شما به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید

ویژگی های جایزه

بسیاری از این ویژگی‌ها در حال حاضر در گوشی‌هایی با قیمت‌های مختلف رایج هستند و ارزش آن را دارند که هنگام خرید در نظر داشته باشید.

اسکنر اثر انگشت یا قفل چهره: یک اسکنر ممکن است در پشت باشد یا حتی به صورت نامرئی در صفحه نمایش تعبیه شده باشد. امنیت بیومتریک، همانطور که به آن گفته می شود، امن تر از به خاطر سپردن یک پین است.

مقاوم در برابر آب: آیا اغلب در باران تماس می گیرید؟ به دنبال گوشی با حداقل رتبه IP67 باشید تا از آب و نوشیدنی های ریخته شده در امان بمانید.

شارژ بی‌سیم: این قابلیت در بسیاری از تلفن‌ها وجود دارد، با برخی از آنها تا زمانی که از پد شارژ سازگار استفاده می‌کنید، سرعت شارژ بی‌سیم سریع‌تری را ارائه می‌دهند.

نکات مهم و قابل اهمیت در خرید تلفن همراه:

1-تلفن همراه را به طور کامل بررسی کنید.

2-به پلمپ بودن جعبه تلفن همراه دقت کنید.

3-قبل از خرید از اصالت تلفن همراه اطمینان حاصل کنید.

4-اگر قصد خرید آنلاین دارید ، اعتبار سایت مورد نظر را بررسی کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا