متفرقه

25 تا از بهترین نکات اندروید برای مفیدتر کردن گوشی

شاید اپل انقلاب گوشی های هوشمند را آغاز کرده باشد، اما این گوگل است که آن را به نتیجه منطقی رسانده است. اندروید اکنون محبوب ترین پلتفرم محاسباتی در جهان است. برنامه ادیت فیلم آیفون را دانلود نمایید.

دکمه قفل چرخشی

قفل چرخشی می تواند کمی حساس باشد، وقتی گوشی را کمی بیش از حد کج می کنید، صفحه را به اطراف برگردانید. در اندروید 9 پای و جدیدتر، می‌توانید تنظیمات چرخش را تغییر دهید تا در حالت عمودی قفل شود، اما همچنان به حالت افقی دسترسی داشته باشید. با غیرفعال کردن چرخش خودکار در تنظیمات شروع کنید. سپس، دفعه بعد که گوشی را به طرفین می‌چرخانید، به دنبال دکمه چرخش در پایین صفحه بگردید. روی آن ضربه بزنید و در حالت افقی قفل می شود تا زمانی که گوشی را به عقب برگردانید. دوباره روی دکمه ضربه بزنید و دوباره به صورت عمودی قفل می شود. هدفون چیست در سایت جالب آموز می باشد.

سرویس تکمیل خودکار

اگر اندروید 8.0 یا بالاتر را روی گوشی خود دارید، دیگر نیازی به تایپ رمز عبور ندارید. خوب، شما باید کمتر این کار را انجام دهید. از تنظیمات ورودی خود دیدن کنید و منوی پیشرفته را باز کنید تا تکمیل خودکار نام‌های کاربری و رمز عبور فعال شود. به‌طور پیش‌فرض، می‌توانید سرویس تکمیل خودکار Google را که به Chrome مرتبط است، فعال کنید. برنامه های شخص ثالث مانند LastPass و Dashlane نیز از این ویژگی پشتیبانی می کنند. کافیست تقریباً در هر برنامه ای روی یک فیلد ورود ضربه بزنید و برنامه تکمیل خودکار شما می تواند نام کاربری و رمز عبور منطبق را اضافه کند.

نمایش صفحه نمایش

آیا Chromecast یا Android TV دارید؟ اگر چنین است، می‌توانید کاری بیش از پخش ویدیو در آن انجام دهید. دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند کل صفحه نمایش را روی تلویزیون شما منعکس کنند و اساساً بی‌خطا است. در دستگاه‌های اندرویدی مانند Pixels (و چند دستگاه دیگر) نماد Cast در تنظیمات سریع وجود دارد. روی آن ضربه بزنید و یک دستگاه خروجی را انتخاب کنید تا نمایشگر شما بازتاب شود. در سایر تلفن‌ها، فقط برنامه Google Home را دانلود کنید و از ویژگی ارسال صفحه نمایش موجود در آنجا استفاده کنید — برای هر Chromecast یا نمایشگر هوشمند پشتیبانی‌شده در صفحه نمایش داده می‌شود.

کانال های اطلاع رسانی

با شروع اندروید 8.0 اوریو، گوگل کاهش نویز اعلان‌ها را آسان‌تر کرد. اکنون برنامه‌ها دارای کانال‌های اعلان هستند، بنابراین می‌توانید نحوه نمایش هشدارهای مختلف آنها را تغییر دهید (و اینکه آیا اصلاً ظاهر می‌شوند یا خیر). برای ویرایش یک کانال اعلان، به صفحه اطلاعات برنامه بروید یا روی یک اعلان فشار طولانی دهید و روی چرخ دنده تنظیمات ضربه بزنید تا همه کانال های مرتبط را ببینید. در اندروید 10، می‌توانید روی گزینه «خاموش کردن اعلان‌ها» ضربه بزنید تا یک پنجره بازشو با کانال‌های موجود دریافت کنید. در اینجا، می‌توانید هر کانال را روشن یا خاموش کنید، نحوه نمایش آن را تغییر دهید و موارد دیگر.

تنظیمات سریع را سفارشی کنید

تنظیمات سریع، کلیدهای تنظیمات قابل مشاهده در بالای پانل اعلان (بیشتر دستگاه ها) و در رابط کاربری تنظیمات سریع کاملاً توسعه یافته هستند. در اکثر دستگاه‌ها، می‌توانید با دوبار کشیدن انگشت به پایین به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. سفارشی کردن این موارد کاری است که همه باید هنگام تهیه یک دستگاه جدید انجام دهند، و این روند بسیار سازگارتر از گذشته است. Google تنظیمات سریع قابل تنظیم را در Android 7.0 اضافه کرد و OEM ها اغلب چند گزینه دیگر را به این قسمت اضافه می کنند (مانند سامسونگ، در بالا). فقط تنظیمات سریع را باز کنید و دکمه ویرایش را بزنید. سپس برای مرتب کردن مجدد، طولانی فشار دهید و بکشید. چند کلید تنظیمات اولیه که در لیست دارید، قبل از باز کردن تنظیمات سریع، در بالای صفحه اعلان قابل دسترسی خواهند بود. توسعه دهندگان برنامه همچنین می توانند کاشی هایی را که در رابط ویرایش نشان داده می شوند اضافه کنند. به عنوان مثال، برنامه‌های توییتر دارای کاشی‌هایی برای شروع یک توییت جدید هستند و برنامه‌های VPN دارای کلیدهای روشن/خاموش هستند.

از محافظت بازنشانی کارخانه (و حذف) استفاده کنید

در نسخه 5.1 اندروید، حفاظت بازنشانی به تنظیمات کارخانه را اضافه کرد که در صورت سرقت گوشی شما بسیار خوب است. دزد نمی تواند بدون دانستن رمز عبور Google شما، تلفن را بازنشانی کرده و وارد آن شود. با این حال، در صورت فروش، ممکن است به طور تصادفی مالک جدید گوشی خود (یا حتی خودتان) را قفل کنید. هنگامی که صفحه قفل ایمن را فعال کرده باشید، محافظت از تنظیم مجدد کارخانه به طور خودکار فعال می شود. مطمئن شوید که گوشی خود را کمتر از 24 ساعت پس از تغییر رمز عبور Google خود تنظیم مجدد نکنید، در غیر این صورت یک قفل ضد سرقت 72 ساعته ایجاد می کنید. برای غیرفعال کردن محافظت بازنشانی برای ورود کاربر جدید به تلفن، کافی است صفحه قفل ایمن را غیرفعال کنید یا باز کردن قفل OEM را در Developer Options فعال کنید.

برنامه های جانبی (ایمن)

Play Store دارای برنامه های زیادی است، اما اگر می خواهید کمی از آن استفاده کنید، راه های مطمئنی برای انجام این کار وجود دارد. ابتدا به تنظیمات امنیتی دستگاه خود بروید و «منابع ناشناخته» را فعال کنید. این به شما امکان می دهد فایل های APK دانلود شده از خارج از فروشگاه Play را نصب کنید. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از Amazon Appstore، F-Droid و APK Mirror. آمازون تعداد مناسبی از برنامه های پولی را به صورت رایگان ارائه می دهد و F-Droid برای نرم افزار رایگان و منبع باز است. APK Mirror مجدداً فایل‌های APK رایگان را میزبانی می‌کند، بنابراین نیازی نیست که منتظر عرضه‌های مرحله‌ای باشید و بتوانید نسخه‌های قدیمی نرم‌افزار را دریافت کنید.

ذخیره نقشه های آفلاین

Google Maps از ذخیره نقشه‌ها به صورت آفلاین پشتیبانی می‌کند و این ویژگی اخیراً برای قدرتمندتر شدن آن توسعه یافته است. اگرچه یافتن آن آسان نیست. ناحیه ای را که می خواهید به صورت آفلاین ذخیره کنید پیدا کنید، سپس در نوار جستجو در بالای صفحه ضربه بزنید. صفحه کلید را ببندید و به پایین بروید تا گزینه دانلود را مشاهده کنید. این برنامه یک طرح کلی برای نشان دادن منطقه ای که دانلود می شود و تخمین می زند که چقدر فضا اشغال می کند، نمایش می دهد. داده‌های آفلاین شامل خیابان‌ها، نقاط اصلی مورد علاقه و امکان استفاده از ناوبری گام به گام خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا