آموزشی

سوالات متداول درباره ی یادگیری زبان

چگونه می توانید بیشتر شبیه یک سخنران بومی باشید؟

شاید اولین سوالی که باید به آن بپردازید این باشد که چرا می خواهید بیشتر شبیه یک زبان مادری به نظر برسید. بسیاری از زبان آموزان نگران تلفظ نیستند. آنها فکر می کنند تا زمانی که مردم بتوانند آنچه را که می گویند دریافت کنند، این همه چیز مهم است. و حقیقتی در این وجود دارد: برای برقراری ارتباط خوب با زبان مادری به لهجه کامل نیاز ندارید. اما هرچه بیشتر شبیه یک زبان مادری به نظر برسید، درک شما برای آن‌ها آسان‌تر است. و هرچه درک شما برای مردم آسان تر باشد، از صحبت کردن با شما لذت بیشتری می برند. با توجه به اینکه باید با مردم صحبت کنید تا زبان آنها را یاد بگیرید، این کار مفید است.

چرا لهجه خارجی داریم؟

دو دلیل اصلی وجود دارد که زبان آموزان لهجه خارجی دارند.

اولین دلیل این است که زبان آموزان به تفاوت هجا هایی که در زبان که می آموزند با زبان مادری خود پی ببرند.

دوم، زبان های خارجی می تواند هجا هایی داشته باشند که در زبان مادری ما وجود ندارند یا برای بیان آن ها لازم است ماهیچه های دهان خود را به نحوی دیگر به کار ببریم در کل باید یاد بگیریم که چگونه باید ماهیچه های دهان خود را برای بیان تمام هجا به کار ببریم و گوشمان را نیز به شنیدن صداهایی که در زبان مادری ما وجود ندارد عادت دهیم.

تفاوت های صوتی که در زبان خود ما وجود ندارد

زمانی که شروع به یادگیری ایتالیایی کردم، چند ماه ناامیدانه تلاش کردم تا از کلمه anno (“سال”) اجتناب کنم، زیرا می ترسیدم به طور تصادفی کلمه ano (“الاغ”) را بگویم. من اصلا نمی توانستم تفاوت را بشنوم.

از طرف دیگر، من یک زبان مادری انگلیسی هستم، بنابراین تفاوت بین حروف صدادار “sheep” و “ship” آشکار به نظر می رسد. اما بسیاری از زبان‌آموزان با این تفاوت دست و پنجه نرم می‌کنند، که توضیح می‌دهد که چرا همه از صحبت کردن انگلیسی در تعطیلات، با آن همه سواحل و ملافه‌ها و چه چیزهای دیگری وحشت دارند.

این به این دلیل اتفاق می افتد که وقتی به دنیا می آییم، مغزهای چند زبانه بسیار کوچکی داریم. آنها می توانند تفاوت بین صداها را در هر زبانی تشخیص دهند.

همانطور که ما بزرگتر می شویم، مغز ما روی صداهایی تمرکز می کند که برای زبان مادری ما مهم هستند و صداهایی را که برای زبان مادری ما مهم نیستند فیلتر می کند. این خوب است، زیرا به ما کمک می کند زبان خود را بهتر بفهمیم. اما برای زبان آموزان مشکلاتی ایجاد می کند زیرا آنها صداهایی را که ممکن است در زبانی که در حال یادگیری هستند باشد فیلتر می کنند.

اما مهم است که توجه داشته باشید که این به این معنی نیست که چیزی به عنوان “برای یادگیری زبان خیلی مسن” وجود دارد. این فقط به این معنی است که ما باید توجه خود را بر این حوزه از یادگیری خود متمرکز کنیم.

چگونه صداها را از هم جدا کنیم

زبان شناسان سال هاست که به مطالعه این پدیده می پردازند. و آنها راهی برای کمک به زبان آموزان پیدا کرده اند که تفاوت بین این صداهای فریبنده را بشنوند و تلفظ کنند.

این روش، که به عنوان آموزش حداقل زوجی شناخته می‌شود، شامل گوش دادن به کلمه‌ای است که دارای تفاوت صدایی است که می‌خواهید یاد بگیرید (مانند کشتی یا گوسفند)، تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام یک است، و دریافت بازخورد فوری درباره درست یا غلط بودن شما.

بعد از چند جلسه، تفاوت را راحت‌تر می‌شنوید و بهتر می‌توانید آنها را تلفظ کنید. شما با استفاده از forvo حداقل آموزش جفتی خود را تنظیم می کنید

برای دانلود فایل های صوتی کلماتی که می خواهید جداسازی را یاد بگیرید.

سپس از Anki برای قرار دادن فایل صوتی در سمت سوال و کلمه نوشته شده در سمت دیگر استفاده کنید. به کلمه گوش دهید، سعی کنید حدس بزنید کدام کلمه است، سپس فلش کارت را برگردانید تا ببینید درست می گویید یا خیر.

چگونه عضلات دهان خود را برای تلفظ صحیح تمرین دهیم

بیان برخی از صداها برای افرادی که تازه می خواهند زبان جدیدی را یاد بگیرند مشکل است. زیرا این صداها در زبان مادری آن ها وجود ندارد یا به صورت دیگری تلفظ می شود. بخری صدا ها واقعا مشکل هستند و برای بیان به موقعیت جدید دهان نیاز دارند، مانند «R» در اسپانیایی یا «U» در فرانسوی. محققان می گویند که با کمکی تمرین می توانید این صداها درست مانند افراد بومی تلفظ کنید.

برای بیان هجا های نا آشنا باید در مورد آوایی بیانی یاد بگیرید. این روش به ما کمک می کند که هنگام بیان آوا موقعیت زبان، دندان ها و لب ها دقیقا به چه صورت است. سپس لازم است آن ها را آنقدر تمرین کنید تا دهان شما به صورت طبیعی در آن موقعیت ها حرکت کند..

بهترین راه برای یادگیری زبان: با آن بازی کنید!

خوب خوب. این موضوع بسیار مورد توجه بود. اما ایده اصلی اینجاست: بهترین راه برای یادگیری زبان به تنهایی به شما بستگی دارد. و برای یافتن بهترین راه برای یادگیری، باید کمی بازی کنید.

بنابراین استدلال علمی و نکات اینجا را به عنوان شواهدی در مورد آنچه ممکن است برای شما بهترین باشد در نظر بگیرید و با آن اجرا کنید. آن را مال خودت کن!

برای مسلط شدن به زبان جدید چقدر زمان لازم است

یادگیری هیچ وقت پایان نمی یابد. شما باید هدف خود را از یادگیری مشخص کنید. آیا می خواهید به یک سطحی دست یابید که به صورت روان زبان جدید را صحبت کنید یا می خواهید در آزمون های بین الملی نمره قبولی بگیرید. باید بگوییم که هر هدفی دارید میزان زمانی که لازم است تا به آن برسید با تلاش و کوشش شما رابطه مستقیم دارد. هرچه بیشتر تلاش کنید و در این مسیر ثابت قدم تر باشید زودتر به آن دست خواهید یافت.

آیا کلاس خصوصی لازم است

اگر می خواهید هرچه زودتر به زبان جدید مسلط شوید کلاس خصوصی می تواند بسیار مؤثر باشد.

همچین اگر متقاضی آموزش زبان یا مبحثی هستید که به صورت ترمیک ارائه نمی شود کلاس خصوصی می تواند به شما کمک کند.

در کلاس خصوصی تمام وقت برای یک زبان آموز صرف می شود و این روند تدریس را افزایش می دهد. یکی دیگر از مزایای کلاس خصوصی شناخت نقاط ضعف زبان آموز و اصلاح آن هاست. زیرا این کلاس ها مختص فرد هستند و با نقاط ضعف و قوت زبان آموز جلو می روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا