آموزشی

چطور بیو بنویسیم؟ (نکات کاربردی)

شما می نشینید تا بیوگرافی آنلاین خود را بنویسید، و در نهایت سعی می کنید خود و دستاوردهای حرفه ای خود را به دنیا نشان دهید، و هیچ اتفاقی نمی افتد. تمام کلمات و عباراتی که ماه ها در سرتان جمع کرده بودید ناگهان ناپدید شدند.

در عوض، چهار ساعت گرانبها را تلف می‌کنید و به یک Word Doc خالی خیره می‌شوید، قبل از اینکه تسلیم این واقعیت شوید که ایجاد یک بیو شاید ارزش وقت شما را نداشته باشد.

یافتن راهی معتبر برای توصیف پیشینه حرفه ای خود و نشان دادن خود به عنوان یک متخصص معتبر، موفق و دوست داشتنی در صنعت، کار زیادی می طلبد. شما تصمیم می گیرید که نمایه فعلی شما به اندازه کافی خوب باشد. برای شما کار می کند. ساده.

آیا این وضعیت برای شما آشنا به نظر می رسد؟

نوشتن بیو فرآیندی ناخوشایند است که هرکسی که یک کسب و کار یا راه اندازی وب سایت راه اندازی می کند باید از آن عبور کند. و به سختی عاری از باورهای خود خرابکارانه مانند:

“یک راه درست برای نوشتن بیو وجود دارد، و من اشتباه انجام می دهم.”

من می‌خواهم پروفایلم برای همه جذاب باشد.»

“بیوگرافی من هرگز به خوبی دیگران نخواهد بود.”

با این حال، چیزی که اغلب مردم فراموش می‌کنند این است که بیو فقط فهرست کردن دستاوردهای حرفه‌ای نیست. این یک شروع مکالمه است، راهی برای معرفی دیجیتال. همچنین، بیوگرافی شما – صرف نظر از اینکه چقدر واضح و روشنگر باشد – لازم نیست برای همه جذاب باشد.

امروز نمونه‌های سرگرم‌کننده بیوگرافی را می‌بینید و یاد می‌گیرید که چگونه یک بیوگرافی کوتاه بنویسید که دقیقاً برند شخصی شما را توصیف کند.

از بیانیه برند شخصی خود کمک بگیرید.

نکته: کلماتی که در بیوگرافی خود به کار می برید بر برداشت دیگران از شما تأثیر می گذارد. بنابراین، ممکن است بخواهید از استفاده از «فریلنسر» یا «پاره وقت» و کلمات مشابه با معانی گاه به گاه خودداری کنید. شما نمی خواهید مشتریان بالقوه شما را به عنوان یک کارمند سطح پایین رسانه های اجتماعی ببینند، در حالی که در واقع، یک مدیر مدیر ارشد برای استخدام متمرکز بر رسانه های اجتماعی و استراتژی برندسازی هستید.

پاداش: پایان با یک فراخوان متقاعد کننده برای اقدام

اکثر پلتفرم ها به وب سایت های خارجی اجازه لینک می دهند. بنابراین هنگامی که یک خواننده را درگیر کردید، از او درخواست کنید. مانند هر محتوای دیگری، بیو شما باید یک هدف تبدیل داشته باشد. این به شما بستگی دارد که دقیقاً پس از خواندن پست خود تصمیم بگیرید که می خواهید مخاطبان شما چه کاری انجام دهند. چند نمونه رایج از CTA که باید در بیوگرافی نویسنده گنجانده شود:

1. دعوت از بازدیدکنندگان به وب سایت شما: نویسنده انگلیسی، جان کلیز می خواهد مخاطبانش درباره برنامه او، The Silly Walk بیشتر بدانند. او از توییتر برای هدایت ترافیک به سایت استفاده می کند.

2. ثبت نام در لیست ایمیل: از ظاهر بیوگرافی او، مشخص است که سونیا یک نویسنده است، و او یک خبرنامه افسانه ای دارد که می خواهد همه در آن ثبت نام کنند.

3. شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید: اگر در تلاش برای یافتن راهی عالی برای پایان دادن به بیوگرافی نویسنده خود هستید، خطی مانند «ارتباط با من در توییتر» یا «بیایید در اینستاگرام اجتماعی شویم» اضافه کنید.

4. کتاب های خود را بخرید: پیتر ساندین، بازاریاب محتوا، دانلود رایگان را در یکی از بیوگرافی نویسنده پست مهمان خود ارائه می دهد. روشی هوشمندانه برای ایجاد آهنربای سربی!

5. اطلاعات تماس شما: اگر نماینده یک شرکت هستید، می توانید شناسه ایمیل یا شماره تلفن آن را در بیو به اشتراک بگذارید تا به مشتریان احتمالی برای پرس و جو در مورد خدمات یا محصولات شما در تماس باشند.

برای نوشتن بیوگرافی خود آماده اید؟

امیدواریم که نمونه‌های بیوگرافی خلاقانه کوتاهی که در مقاله وجود دارد، به شما کمک کند.

لطفاً به یاد داشته باشید که بهترین راه برای ایجاد یک بیوگرافی معنادار و معتبر نوشتن آن با دقت و احتیاط فراوان است. در صورت لزوم چندین بازنویسی انجام دهید.

ایده این است که مردم به شما اهمیت دهند و در مورد شما کنجکاو باشند. بنابراین، ارزش آن را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا