متفرقه

بازی های گروهی

1. پرچم تیم

اندازه تیم: 6 تا 20 نفر

زمان: 30-45 دقیقه

نحوه بازی: افراد را به گروه های دو تا چهار نفری تقسیم کنید و به آنها کاغذ و خودکار دهید تا پرچم کروه خود را بکشند. بعد از اینکه نقاشی خود را تمام کردند باید به بقیه توضیح دهند که چگونه به این طرح رسیدند این بازی فرصت مناسبی برای صحبت و آشنایایی با ارزش ها و اعتقادات یکدیگر است.

چرا این تمرین عالی است: این یک راه عالی برای به جریان انداختن آب های خلاقانه است. تیم شما نه تنها باید یک طرح منحصر به فرد ارائه دهد که نشان دهنده هویت جمعی آنها باشد، بلکه باید در نوشتن قلم روی کاغذ و ارائه پرچم یا نشان خود در پایان بازی با یکدیگر همکاری کنند.

2. نمک و فلفل

اندازه تیم: 6 تا 20 نفر

زمان: 45-60 دقیقه

نحوه بازی: شما به لیستی از چیزهایی نیاز دارید که به خوبی با هم ترکیب شوند مانند نمک و فلفل، جوراب چپ و راست، روز و شب، کره بادام زمینی و ژله، یا یین و یانگ. این کلمات را روی تکه های کاغذ بنویسید و یک ورق کاغذ را روی پشت هر یک از اعضای تیم بچسبانید.

از تیم خود بخواهید با هم ترکیب شوند و با پرسیدن سؤالاتی که فقط با بله یا نه می توان به آنها پاسخ داد (به عنوان مثال، “آیا من شیرینم؟ آیا من را می پوشی؟ آیا من سردم؟”) در پشت آنها نوشته شده است. هنگامی که شرکت کنندگان متوجه شدند که آنها چه کسانی هستند، باید همتای خود را پیدا کنند!

چرا این تمرین عالی است: تیم شما می تواند از این بازی برای برقراری ارتباط با یکدیگر و بهبود مهارت های ارتباطی خود استفاده کند. اگر تیم بزرگی دارید، این تمرین به آنها فرصتی می دهد تا با افرادی که معمولاً نمی توانند با آنها صحبت کنند، تعامل داشته باشند.

3. بفروش

اندازه تیم: 3+ نفر

زمان: 45-90 دقیقه

نحوه بازی: از هم تیمی های خود بخواهید که هر کدام یک شی تصادفی به جلسه بیاورند. سپس هر کس باید یک لوگو، شعار و برنامه بازاریابی برای فروش این شی ارائه دهد. پس از 30 دقیقه، هر یک از اعضای تیم باید محصول جدید خود را به سایر اعضای تیم ارائه دهند. اگر تیم بزرگ‌تری دارید، آن‌ها را به گروه‌های ۲ تا ۴ نفره تقسیم کنید و از آن‌ها بخواهید در زمینه محصولشان همکاری کنند.

چرا این تمرین عالی است: اگر قبلاً در زمینه بازاریابی یا فروش کار نکرده اید، این بازی برای تغییر اوضاع عالی است. بازی با دیگران نیز سرگرم کننده است زیرا به تیم شما اجازه می دهد خلاقیت داشته باشد و با اشیاء روزمره سرگرم شود.

4. پازل مبادله

اندازه تیم: 4 تا 12 نفر

زمان: 1-2 ساعت

نحوه بازی: تیم خود را به گروه های سه یا چهار نفره تقسیم کنید و به هر کدام یک پازل متفاوت با همان درجه سختی بدهید. از آنها بخواهید که پازل را به صورت تیمی کامل کنند. پیچ و تاب: هر پازل دارای چند قطعه است که با پازل تیم مقابل مخلوط شده است. تیم ها باید راه هایی را بیابند که مهره های مورد نیاز خود را از سایر تیم ها از طریق مذاکره، معامله مهره ها یا حتی مبادله هم تیمی ها دریافت کنند. هر تصمیمی باید به صورت تیمی گرفته شود. اولین تیمی که پازل خود را کامل کند برنده می شود.

چرا این تمرین عالی است: هر تصمیمی که گرفته می شود باید یک تصمیم گروهی باشد که تیم شما را برای بهبود مهارت های حل مسئله به چالش می کشد.

5. کشتی غرق شده

اندازه تیم: 8 تا 25 نفر

زمان: 30 دقیقه

روش بازی: فرض بازی این است که شما در یک جزیره متروک سرگردان هستید و فقط 25 دقیقه فرصت دارید تا وسایل بقا را از کشتی در حال غرق شدن حفظ کنید. اقلامی مانند بطری آب، کبریت، غذا و غیره را در “منطقه غرق شده کشتی” قرار دهید. همچنین می توانید تصاویر را روی کارت های فهرست چاپ کنید تا کارها کمی آسان تر شود. مقدار هر اقلام باید محدود باشد، به طوری که برخی از اقلام بیشتر از بقیه باشند (به عنوان مثال، آب بیشتر از غذا، برزنت کمتر از گروه، چاقو بیشتر از طناب، و غیره).

افراد را به گروه های دونفر یا بیشتر تقسیم کنید و هنگامی که ساعت زنگ خورد شروع به پیدا کردن قطعات گمشده کشتی می کنید و هرچقدر پیدا کردید بر اساس اهمیت دسته بندی می کنید علاوه بر این لازم است با گروهای دیگر نیز مذاکره کنید و قطعات را بایکدیگر مبادله کنید.

چرا این تمرین عالی است: این بازی توانایی های حل مسئله را به چالش می کشد، همکاری را تشویق می کند و تیم شما را قادر می سازد تا مهارت های رهبری خود را منعطف کنند. به طور معمول، تیم هایی با ویژگی های رهبری قوی بیشترین موفقیت را در اتخاذ این تصمیمات سریع خواهند داشت.

6. اهرام

اندازه تیم: 8 تا 24 نفر

زمان: 30 دقیقه

نحوه بازی: یک منطقه باز بزرگ مانند راهرو، اتاق جلسه یا کافه تریا را برای این بازی انتخاب کنید. تیم خود را به گروه های چهار تا شش نفری تقسیم کنید و به هر تیم 10 لیوان کاغذی بدهید. از تیم ها بخواهید در یک صف با فاصله 8 تا 10 فوتی بین اعضای تیم بایستند. اکنون مسابقه ای با زمان است!

اولین نفر در هر خط باید یک هرم با چهار فنجان در پایه بسازد. هنگامی که آنها تمام شدند، بازیکن دوم باید به آنها کمک کند تا هرم را به ایستگاه خود ببرند (این می تواند روی زمین یا روی میز باشد). آنها می توانند آن را روی زمین بلغزانند یا آن را با هم حمل کنند، اما اگر هرم از هم بپاشد، بازیکنان باید قبل از ادامه سفر، آن را در محل جمع کنند. در ایستگاه بعدی، بازیکن دوم باید هرم را سرنگون کند و آن را دوباره بسازد، قبل از اینکه بازیکن سوم به او کمک کند تا آن را به ایستگاه بعدی برساند. این کار تا رسیدن هرم به آخرین ایستگاه ادامه می یابد. تیمی که اول بازی را تمام کند برنده بازی است

چرا این تمرین عالی است: این بازی برای بازی در تعطیلات نیمه روز سرگرم کننده است، مهارت های ارتباطی را تقویت می کند و کار گروهی را ترویج می کند.

فواید بازی های گروهی 

1- باری های گروهی در افراد همدلی ایجاد می کند و کار گروهی را یاد می دهد.

2- باعث پیشرفت مهارتهای اجتماعی می شود.

3- در کودکان اعتماد به نفس ایجاد می کند.

4- لحظات شاد و مفرحی برای شما ایجاد می کند.

5- کودکان را بعه فعالیت های بدنی تشویق می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا