آموزشی

آموزش به کودکان 2 ساله

رویدادهای روزمره می توانند فعالیت های یادگیری متعددی را برای کودک دو ساله شما فراهم کنند. با این حال، مهارت‌ها و وظایف روزمره زیادی وجود دارد که می‌توانید به کودک نوپای خود آموزش دهید.

کودکان دو ساله می توانند از طریق فعالیت های بازی یاد بگیرند

اسباب‌بازی‌ها و ابزارها ممکن است چیزهایی مانند علت و معلول، حل مسئله و زبان جدید را به آنها آموزش دهند. آنها همچنین مهارت های کلیدی مانند هماهنگی دست و چشم و استقلال را توسعه خواهند داد.

آنچه می توانید به کودک دو ساله خود بیاموزید

در زیر لیستی از فعالیت های یادگیری برای کودکان دو ساله برای کل محدوده تا 3 سال وجود دارد. نه منحصراً زمانی که آنها دو ساله شوند.

1.تظاهر به بازی

استفاده از تخیل آنها دنیایی از سرگرمی و بازی را برای کودک نوپای شما باز می کند. این مهارت معمولاً به‌طور طبیعی به‌دست می‌آید، زیرا آن‌ها آنچه را در دنیای واقعی، در کتاب‌ها یا در تلویزیون می‌بینند، کپی و تقلید می‌کنند. آنها از ترکیبی از تخیل و واقعیت برای کپی کردن چیزهایی که روزانه می بینند استفاده می کنند، مانند موارد زیر:

  • آشپزی در آشپزخانه بازی با قابلمه و تابه؛
  • میزبانی یک مهمانی چای برای عروسک ها و حیوانات عروسکی؛
  • غذا دادن، آروغ زدن و تعویض عروسک نوزاد با قاشق بازی، شیشه شیر و پوشک؛
  • صحبت کردن با تلفن با تلفن همراه play؛
  • بازی دکتر با کیت پزشک یا پرستار؛
  • رفتن به خرید با سبد خرید و غذای تقلبی؛
  • راندن یک خودرو؛
  • جارو کردن، شستن و جارو کشیدن زمین.

2.طراحی و رنگ آمیزی

اینها فعالیتهای یادگیری حرکتی خوب برای کودکان 2 ساله هستند. در این مرحله، آنها باید خط خطی را پشت سر گذاشته و بتوانند برخی از علائم عمدی را روی کاغذ ایجاد کنند، از جمله یک خط مستقیم به سمت پایین، یک خط مستقیم در عرض، و شاید حتی تلاش برای یک دایره. البته ممکن است اینها کامل نباشند، اما باید مفهوم علامت گذاری عمدی را دریافت کنند.

آنها عاشق رنگ آمیزی تصاویر هستند، اما عادت دادن آنها به علامت گذاری به بهبود نقاشی و نوشتن آنها در مسیر کمک می کند. تصاویر شخصیت های مورد علاقه آنها را چاپ کنید یا یک کتاب رنگ آمیزی از برنامه تلویزیونی مورد علاقه آنها تهیه کنید.

همچنین، می توانید صفحات را با حروف ترسیم یا چاپ کنید تا بتوانند حروف الفبا را ردیابی کنند و با آن آشنا شوند.

من این مداد رنگی انگشتی را برای جوان ها به شدت پیشنهاد می کنم. آنها برای دست‌های کوچک مناسب هستند و هنگام نگه‌داشتن مداد رنگی به درک خوبی کمک می‌کنند.

اگر قبلاً استفاده از نشانگرها را شروع کرده‌اید، احتمالاً متوجه شده‌اید که کودکان نوپا و نشانگرها مناسب نیستند (مگر اینکه بخواهید یک نقاشی دیواری روی دیوار خود داشته باشید)، بنابراین این برگه‌های رنگ‌آمیزی بدون آشفتگی Crayola مورد علاقه مطلق من هستند!

اگر نشانگرها بر روی هر سطح دیگری غیر از کاغذ استفاده شوند واضح ظاهر می شوند. روی این برگه‌های خاص، رنگی به خود می‌گیرند تا کودک نوپای شما شاهکاری را که خلق می‌کنند ببیند. آنها شخصیت های زیادی در دسترس دارند، بنابراین من مطمئن هستم که می توانید بسته ای را پیدا کنید که فرزندتان دوستش داشته باشد.

3.اعداد و شمارش

کودک 2 ساله شما ممکن است بتواند تا 10 (با برخی از خطاها) از حافظه و شاید حتی بیشتر با تمرین بیشتر بشمرد. آنها همچنین می توانند روی تشخیص و شناسایی آن اعداد و شمارش اشیا کار کنند.

می توانید شمارش را با اشیاء مختلف و روزمره تمرین کنید:

  • در حالی که از پله ها بالا می روید، هر قدم را بشمارید؛
  • تعداد سیب زمینی سرخ کرده را در بشقاب شام خود بشمارید؛
  • تعداد اسباب بازی های موجود در سطل خود را بشمارند.

اعداد در همه جا وجود دارند، بنابراین مطمئن باشید که هر زمان که می توانند در حال شمارش هستند.

مفهوم تناظر یک به یک (یک شیء یک عدد است) دیرتر به وجود می آید، اما بسیاری از کودکان نوپا می توانند این ایده را زودتر دریافت کنند. فقط به آنها نشان دهید که چگونه هنگام شمارش هر شیء به آن اشاره کنند و اگر شروع به گفتن 2 عدد در حین شمارش یک شی کردند یا هنگام شمارش از روی اشیا رد شوند، آنها را تصحیح کنید.

4.حروف و صداها

ممکن است فرزند شما از قبل بسیاری از حروف الفبا را بداند. آنها ممکن است بتوانند ABC را از حفظ بخوانند (با برخی خطاها و در صورت نیاز کمک کنند). اکنون می توانید روی تشخیص حروف و همچنین صداهایی که آنها تولید می کنند کار کنید.

وقتی در مورد یک حرف صحبت می کنید، به عنوان مثال M: بگویید M برای مادر می گوید mmm. همیشه از آنها بخواهید که شما را تکرار کنند تا آن را در حافظه خود ثبت کنند.

حتماً از فرزندتان بخواهید هنگام یادگیری به حروف بزرگ و کوچک نگاه کند. به اکثر کودکان ابتدا همه حروف بزرگ آموزش داده می شود، اما حروف کوچک حروفی هستند که با خواندن یا دیدن کلمات بیشتر می بینند.

پازل های اسم راهی عالی برای یادگیری حروف نام فرزندتان است. آنها عاشق بازی با پازل خواهند شد زیرا شروع به تشخیص حروفی می کنند که همیشه می بینند.

5.ساختمان

ساختمان به بهبود هماهنگی دست و چشم و آگاهی فضایی کودک شما کمک می کند. آن‌ها می‌توانند از تخیل و خلاقیت خود برای خلق شاهکارها استفاده کنند و بعد از اتمام کار، همه آن‌ها را نابود کنند.

این مجموعه بلوک الفبا برای دسته های کوچک عالی است. کودکان دو ساله نیز مگا بلوک ها را دوست دارند زیرا برای چیدن، کنار هم قرار دادن و جدا کردن عالی هستند. بچه‌های من برای ساخت و ساز نیز به کاشی‌های مغناطیسی و بلوک‌های مویی وسواس دارند.

این اسباب‌بازی‌ها و فعالیت‌های یادگیری برای کودکان دو ساله، بازی تخیلی را تشویق می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مسائل را حل کنند و دنیای اطراف خود را بررسی کنند. به آنها بگویید یک ربات، یک ساختمان بلند یا یک میز بسازند. آنها از تلاش برای یافتن راه هایی برای ساخت این اقلام لذت خواهند برد.

6.آداب و احترام به دیگران

درک نحوه رفتار صحیح با دیگران یک ویژگی ارزشمند است که باید در کودک خود القا کنید. این برای احترام به بزرگسالان و سایر کودکان است. مهم است که به فرزندان خود بیاموزید که چگونه از کلمات و اعمال مؤدبانه برای نشان دادن آداب استفاده کنند.

در این سن، آنها شروع به آزمایش مرزهای خود و کشف راه های جدید برای رسیدن به آنچه می خواهند می کنند. قوانینی برای احترام گذاشتن به دیگران حتی در مواقع ناامیدی ایجاد کنید.

  • گفتن ببخشید زمانی که نیاز دارید کسی حرکت کند یا توجه او را جلب کند؛
  • صبورانه منتظر باشید تا والدین صحبت خود را با والدین دیگر قبل از زنگ زدن به پایان برساند؛
  • گفتن لطفا و تشکر نشان دهنده توجه و قدردانی است؛
  • برقراری تماس چشمی هنگام صحبت با دیگران؛
  • وقتی کار اشتباهی انجام می دهید عذرخواهی کنید؛
  • اسباب بازی ها یا وسایلی که متعلق به آنهاست را به اشتراک بگذارید؛
  • بدون فشار دادن، ضربه زدن، گاز گرفتن یا کشیدن مو برای آسیب رساندن به دیگران.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا