متفرقه

داروخانه خانگی: 10 موردی که همه باید داشته باشید

ده ها هزار دارو وجود دارد، و تقریباً غیرممکن است که ارائه دهندگان پزشکی از همه آنها دانش کافی داشته باشند. هر کشوری فرمول مخصوص خود را دارد، بنابراین داروهای مورد استفاده در ایالات متحده لزوماً در سایر مناطق جهان در دسترس نیستند. قرص درمان سنگ کلیه در سایت سالم زیبا می باشد.

ارائه دهندگان پزشکی به طور معمول از کتاب های مرجع و اینترنت استفاده می کنند، البته برای آشنایی با داروهایی که روزانه از آنها استفاده نمی کنند. وقتی دانشجویان پزشکی در دفترم می چرخند، مغز در حال تکامل آنها به معنای واقعی کلمه در پیچ و خم داروها شنا می کند. آنها ممکن است بیمار را با یک مشکل عفونت ساده ببینند و سرنخی در مورد انتخاب آنتی بیوتیک نخواهند داشت، چه رسد به دوزها، عوارض جانبی، قیمت ها و فرمول های بیمه. در دنیا چگونه قرار است این چیزها را یاد بگیرند؟ آنها ممکن است در یک مطب شلوغ وقت نداشته باشند، هر ده تا پانزده دقیقه یکبار بیماران را ببینند تا تک تک داروها را جستجو کنند. مانند یادگیری راه رفتن، دانشجویان پزشکی باید با داروهای کمتری در فرمول کاری خود شروع کنند، و همینطور مردم وقتی داروخانه های خانگی خود را تهیه می کنند. حلزون تراپی پوست را در اولویت قرار دهید.

من دانشجویان پزشکی دارم وانمود می کنند که فردا به جزیره ای بیابانی می روند. آنها فقط می توانند ده نوع داروی مختلف را برای مراقبت از خانواده هایی که با آنها خواهند بود مصرف کنند. این تمرین کوچک به آنها کمک می کند تا داروهای مهم را محدود کنند – داروهایی که احتمالاً به طور روزانه استفاده می کنند – از داروهایی که ممکن است لازم باشد قبل از استفاده آنها را بررسی کنند. البته، ارائه دهندگان پزشکی در هنگام تهیه فرمولاسیون جزیره صحرایی خود داروهای متفاوتی را نسبت به افراد در خانه انتخاب می کنند.

اکثریت قریب به اتفاق آسیب های انسانی توسط ارائه دهندگان پزشکی درمان نمی شوند، بلکه در خانه درمان می شوند. در حالی که خانواده‌های مختلف ممکن است مشکلات متفاوتی داشته باشند، این تمرین – محدود کردن داروخانه خانگی شما به ده دارو – زندگی شما را ساده می‌کند و فضایی را در کابینت‌های دارویی که ممکن است مملو از دارو هستند آزاد کند. این اتاق اضافی اکنون می تواند برای داروهای دیگری که باید در خانه داشته باشید استفاده شود. از قانون KISS استفاده کنید: آن را ایمن و ساده نگه دارید.

دسته بندی داروهایی که باید در داروخانه خانگی خود داشته باشید:

داروهای ضد درد و تب: استامینوفن (تیلنول) و ایبوپروفن (ادویل، موترین) هم برای بزرگسالان و هم در کودکان (اگر بچه دارید). اگر نوزاد دارید، ممکن است به نقاط قوت نوزاد نیز نیاز داشته باشید. به یاد داشته باشید که ایبوپروفن دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد.

محلول های ضد عفونی کننده: بریدگی ها و زخم ها باید به دقت تمیز شوند، بنابراین داروخانه شما باید پراکسید هیدروژن، محلول بتادین یا معادل آن داشته باشد.

آنتی بیوتیک های موضعی: انتخاب شما آنها در هر دو نوع پماد (چرب، اما محافظ) و کرم (به راحتی مالیده می شوند) وجود دارند و همه به یک اندازه برای پیشگیری و درمان عفونت های جزئی پوست موثر هستند. برخی از آنتی بیوتیک های موضعی برای سوختگی بهتر هستند – شما باید پماد سوختگی در کابینت خود داشته باشید.

هیدروکورتیزون: این استروئید موضعی در کرم ها و پمادها نیز موجود است. برای خارش، درمان نیش پشه و غیره استفاده می شود.

داروهای ضد قارچ: برای راش پاهای ورزشکار یا پوشک قارچی استفاده شود. اگر خانمی در خانه مستعد ابتلا به عفونت‌های قارچی واژن است، مقداری میکونازول (مونیستات) خوب است که در دسترس باشد.

اختلالات معده و روده: نرم کننده خوب مدفوع، مانند کولاس (سدیم دکوزات)، یا یک ملین ملایم مانند شیر منیزیا را شامل شود. من به طور معمول اسهال خفیف را درمان نمی کنم، اما داشتن Kaopectate یا حتی Pepto-Bismol در خانه مفید خواهد بود. تاگامت (سایمتیدین) یا پریلوسک (امپرازول) بدون نسخه همراه با Maalox یا Mylanta مناسب است.

نمک: می‌توانید این نمک را از آشپزخانه تهیه کنید، اما از تهیه نمک خود (1/4 قاشق چایخوری نمک تا 8 اونس آب) می‌توانید برای غرغره کردن یا اسپری/قطره‌های خانگی خانگی استفاده کنید.

آنتی هیستامین ها: خشک شدن آب بینی یا کنترل حساسیت های خارش دار. بنادریل (دیفن هیدرامین) رایج ترین است، اما می تواند آرام بخش باشد. کلاریتین (لوراتادین) ماندگاری بیشتری دارد (24 ساعت) و غیر آرام بخش محسوب می شود. هر دو در فرمولاسیون بزرگسالان و کودکان موجود هستند.

داروهای ضد احتقان: داروهای حاوی سودوافدرین (سودافد) یا فنیل افرین برای گرفتگی و گرفتگی بینی هستند. آنها می توانند محرک باشند و ممکن است با خواب تداخل کنند. داروهای ضد احتقان نیز مخاط را تخلیه می کنند، بنابراین مصرف آنها در شب باعث ایجاد رودخانه ای از زهکشی می شود. بهتر است این کار را در روز انجام دهید که می توانید بینی خود را باد کنید.

داروهای ضد سرفه: دو نوع هستند: خلط آور (با شل شدن مخاط باعث سرفه می شود) و سرکوب کننده (سرفه را کنترل یا کاهش می دهد). مهم است که هنگام انتخاب هدف خود بدانید. Guaifenesen (Mucinex) خلط آور رقیق کننده مخاط است. روبیتوسین ساده یک خلط آور سرفه است. داروهای حاوی دکسترومتورفان (DM)، مانند دلسیم، می توانند سرفه را سرکوب کنند. داروهای ترکیبی، مانند Robitussin DM، هم خلط آور و هم یک سرکوب کننده دارند – به نوعی باعث سرفه می شوند و سعی می کنند همزمان آن را متوقف کنند! سرفه یک واکنش طبیعی بدن برای پاکسازی راه هوایی است، بنابراین لزوماً نیازی به کنترل ندارد، اما داشتن یک شب آرام و راحت مشکلی ندارد.

متفرقه: چسب نواری (همه انواع، از جمله انواع نوک انگشتان)، پانسمان های گازی، پدهای تلفا (نچسب)، نوار کاغذی و سایر پانسمان ها همیشه مورد نیاز است.

البته بسته به نیازهای خانوادگی و فردی شما، ممکن است داروها یا دسته‌هایی از داروهای بدون نسخه دیگر مانند قطره چشم، اسپری‌های بینی، لوسیون‌های مرطوب‌کننده، آسپرین، ویتامین‌ها و غیره وجود داشته باشد. هر داروخانه خانگی باید فردی باشد و فقط شما می توانید آن را انجام دهید. داروخانه خانگی کسی که بچه دارد با یک خانواده بدون بچه کاملاً متفاوت است. اگر بچه‌ها یا نوه‌هایی دارید که مراجعه می‌کنند، داروها باید به طور ایمن قفل شوند.

در نهایت، فقط به این دلیل که شما یک داروخانه خانگی مجهز دارید، به این معنی نیست که استفاده روتین از داروهای بدون نسخه تایید می شود. سرماخوردگی بهتر است بدون دارو رها شود، اما گاهی اوقات دارو برای درمان علائم آزاردهنده مفید است. همه ما باید یاد بگیریم که دردهای جزئی را بدون استفاده از ایبوپروفن تحمل کنیم. همیشه احتیاط و از مصرف بیش از حد دارو خودداری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا