کسب و کار

3 موثرترین و اثبات شده ترین تکنیک های مدیریت زمان

مدیریت زمان چیزی است که برخی افراد با آن مبارزه می کنند، در حالی که برخی دیگر قهرمان بهره وری هستند. مهم نیست، برای تسلط واقعی بر آن، باید بدانید که چگونه آن را به روش صحیح انجام دهید. و اینترنت پر از نکات، ترفندها و روش هاست. اما ممکن است همیشه کار نکنند. شما باید موارد اثبات شده و مورد استفاده توسط کارشناسان مدیریت زمان را پیدا کنید.

زمان می تواند مشکل ساز باشد. و بنابراین، مهم است که بدانید چگونه کار و فعالیت های روزانه خود را در آن قرار دهید. اگر با مدیریت کار خود مشکل دارید یا می خواهید روش های فعلی خود را آزمایش کنید، فهرست موثرترین و اثبات شده ترین تکنیک های مدیریت زمان ما را بررسی کنید.

مدیریت زمان چگونه کمک می کند؟

مفهوم مدیریت زمان در سه دهه اخیر محبوبیت قابل توجهی به دست آورده است. به این دلیل که به برنامه ریزی و سازماندهی بهتر فعالیت ها، افزایش بهره وری و حفظ تعادل بین کار و زندگی کمک می کند.

پس چگونه مدیریت زمان عملکرد را بهبود می بخشد؟ هدف اصلی این است که آگاهانه نحوه گذراندن وقت خود را برای کارها و فعالیت های مهم، چه در محل کار و چه در زندگی شخصی و روزمره، کنترل کنید.

تسلط بر تکنیک مدیریت زمان مناسب می تواند در بسیاری از زمینه ها به شما کمک کند:

  • شما قادر خواهید بود اهداف را با موفقیت انجام دهید
  • تعیین اولویت ها آسان تر خواهد بود
  • عادت‌های بدی مانند اهمال‌کاری، هدف‌مدار نبودن را از بین می‌برید یا دامنه توجه کم را کاهش می‌دهید.
  • توسعه مهارت های مدیریت زمان استرس را کاهش می دهد و انگیزه شما را حفظ می کند
  • شما ایده روشنی از نحوه برنامه ریزی همه وظایف خود خواهید داشت
  • علاوه بر این، توسعه مهارت‌های مدیریت زمان مناسب در محل کار و استفاده از برنامه‌های اختصاصی می‌تواند شانس شما را برای ماندن در کارها افزایش دهد.

تکنیک های مدیریت زمان در مقابل مدیریت کار

مفهوم مدیریت زمان به تدریج تکامل یافته است و در حال حاضر بسیاری از موضوعات مرتبط با کار و زندگی روزمره را پوشش می دهد. انواع نظریه ها با تکنیک ها و رویکردها آمیخته شده اند. مردم دوست دارند آنها را با نیازها، نوع و سبک کار خود بپذیرند و تنظیم کنند.

با این حال، تفاوت قابل توجهی در مدیریت زمان و روش های مورد استفاده برای مدیریت کار وجود دارد. این امر به ویژه در سازمان های بزرگتر قابل مشاهده است که نیاز به ساده سازی فرآیندهای تجاری برای نتایج بهتر و عملکرد بالاتر و در عین حال پاسخگویی به خواسته های بالای مشتریان و مشتریان دارند.

مدیریت کار شامل مدیریت زمان می شود زیرا یکی از مفروضات آن بهینه سازی زمان لازم برای ارائه محصول با حفظ کارایی و کیفیت است. این شامل شیوه‌ها، قوانین و رویه‌های خاص مرتبط با همکاری حرفه‌ای است که در یک نظم منطقی تنظیم شده‌اند که می‌توانید برای عملکرد بهتر تیم خود دوباره استفاده کنید و تنظیم کنید.

به طور کلی، تکنیک‌های مدیریت زمان مبتنی بر سیستم‌های مدیریت کار معمولاً توسط بسیاری از افراد برای مدیریت زمان کار استفاده می‌شود، اما به جنبه‌های گسترده‌تری مانند کل محدوده کار در یک پروژه، جریان کار، کار تیمی و همکاری گسترش می‌یابد.

بهترین راه برای مدیریت زمان چیست؟

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط آکادمی توسعه، از هر 5 نفر تنها 1 نفر (18%) دارای سیستم مدیریت زمان مناسب هستند. به عبارت دیگر، افراد زیادی نمی دانند چگونه مولد باشند. اما با کمی کمک می توانید استاد زمان خود شوید.

در اینجا تکنیک های محبوب مدیریت زمان وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود مهارت های مدیریت زمان خود استفاده کنید.

1. روز خود را از قبل برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی اولین، بهترین و اثبات شده ترین تکنیک های مدیریت زمان است. اولاً، زیرا به سازماندهی صحیح کار شما کمک می کند. ثانیاً، زیرا به شما بینشی دقیق در مورد تمام کارهایی که باید انجام دهید می دهد. اگر بتوانید کارهای روزانه، هفتگی یا ماهانه خود را برنامه ریزی کنید، بقیه کارها به راحتی انجام می شود.

راه های زیادی برای برنامه ریزی و سازماندهی کار شما وجود دارد:

  • تقویم های فانتزی و سازمان دهنده های شخصی، چه به صورت دیجیتال یا کاغذی
  • برنامه ها و ابزارهای مدیریت زمان
  • لیست کارهای اختصاصی
  • یادداشت‌های ارسالی، دفترچه یادداشت، قالب‌های زمان‌بندی، ژورنال‌های گلوله، و سایر اشکال کاغذی مدیران زمان

می‌توانید گزینه‌های مختلف را ترکیب، ترکیب و تنظیم کنید تا در مدیریت زمان خود مسلط شوید.

2. دریافت ایمیل را محدود کنید

چک کردن و پاسخ دادن به ایمیل ها یک کار سنگین است. هیچ کس آن را دوست ندارد، اما همه آن را انجام می دهند. آمار می گوید که “کارگر به طور متوسط حدود 30 ساعت در هفته را صرف بررسی ایمیل می کند.” در مورد تمام وظایفی که می توانید در آن مدت انجام دهید فکر کنید.

زمانی را که صرف ایمیل‌ها می‌کنید به حداقل برسانید تا این 30 ساعت کار را حفظ کنید. اگر صبح آن را بررسی می کنید، فقط به مهم ترین مواردی که نیاز به پاسخ فوری دارند پاسخ دهید. بقیه کارها را برای استراحت بین کارها بگذارید یا در پایان روز از آنها عبور کنید. همچنین، مطمئن شوید که آن پیام‌های بی‌اهمیت را به‌عنوان «هرزنامه» علامت‌گذاری کنید تا صندوق ورودی شما را خالی نکنند.

3. منطقه بهره وری خود را پیدا کنید

برخی از مردم پرندگان اولیه هستند، در حالی که برخی دیگر جغد شب هستند. همه ما متفاوت هستیم و دوست داریم در قسمت های مختلف روز کار کنیم… یا شب.

اگر صبح‌ها بیشترین بازدهی را دارید، خیلی زود بیدار شوید. یا اگر ترجیح می دهید در تاریکی کار کنید، شب ها تا دیروقت بیدار بمانید. اما فقط به این دلیل که گفته می شود افراد در ساعات خاصی به بهره وری می رسند، خود را مجبور نکنید که عادت های خود را تغییر دهید. پربازده ترین ساعات خود را بیابید و به آنها پایبند باشید. هر استراتژی مدیریت زمان برای برخی افراد مفید باشد، ممکن است برای شما کارساز نباشد. عادت زنانه.

و مرحله کار عمیق را فراموش نکنید – زمانی در طول زمان کاری خود که فقط بر روی کارهای مهم تمرکز می کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا