متفرقه

تغییرات رژیم غذایی تقویت کننده مغز

تغذیه سوختی است که عملکرد بدن شما را هدایت می کند. یک رژیم غذایی سالم از میوه ها، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم طیف وسیعی از مواد مغذی را فراهم می کند که می تواند نیازهای بخش های مختلف بدن شما از جمله مغز را برآورده کند.با انتخاب هوشمندانه غذایی می توانید سلامت مغز خود را تقویت کرده و حافظه خود را تقویت کنید. خود هیپنوتیزم

1. رژیم غذایی خود را با اسیدهای چرب امگا 3 غنی کنید

برای تقویت سلامت مغز از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کنید

برای تقویت سلامت مغز و کمک به بهبود حافظه، غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 بخورید. علاوه بر این، مزایای مصرف چربی های سالم را نمی توان نادیده گرفت.

دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) یک اسید چرب امگا 3 است که برای عملکرد سالم مغز ضروری است.

مکمل‌های روغن ماهی به دلیل سطوح بالای اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آنها به بهبود حافظه و کاهش زوال شناختی کمک می‌کنند. DHA موجود در روغن ماهی همچنین ممکن است به جلوگیری از تشکیل پلاک های مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر کمک کند.یک مطالعه در سال 2010 گزارش می دهد که مکمل 24 هفته ای با 900 میلی گرم DHA می تواند به بهبود عملکرد یادگیری و حافظه در کاهش شناختی مرتبط با افزایش سن کمک کند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه، سلامت و پیری در سال 2014 گزارش می دهد که مصرف بیشتر آجیل ممکن است به سلامت شناختی بهتر در افراد مسن منجر شود.

یک مطالعه در سال 2013 که در مجله Ethnopharmacology منتشر شد، نشان داد افرادی که روزانه دو کپسول 500 میلی گرمی حاوی پودر سیاه دانه خالص مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می کردند، شناخت، حافظه و توجه بهتری داشتند.

علاوه بر مکمل های روغن ماهی، می توانید اسیدهای چرب امگا 3 را از منابع غذایی گیاهی مانند گردو، بادام، دانه کتان، جلبک دریایی، لوبیا، اسفناج، کلم بروکلی و سویا دریافت کنید. این ها را می توان به عنوان یک جایگزین گیاهی برای منابع ماهی مصرف کرد.

2. چربی های اشباع و ترانس را محدود کنید

مغز انسان 60 درصد چربی دارد و نیمی از آن از نوع امگا 3 است. این محتوای چربی در ساخت سلول های مغزی به نام نورون ها ضروری است و به سیگنال دهی پیام کمک می کند.

چربی های سالم که چربی های تک و چند غیراشباع هستند، در تقویت سلامت مغز و به نوبه خود حافظه نقش دارند، در حالی که چربی های اشباع شده و ترانس با التهاب، آسیب اکسیداتیو، احتمال زوال عقل و اثرات نامطلوب بر تمرکز مرتبط هستند. از غذاهای غنی از چربی های اشباع شده و چربی ترانس مانند گوشت قرمز، کره، خامه، پنیر و غذاهای سرخ شده خودداری کنید.

3. مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید

برای تقویت عملکرد مغز، مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید ،میوه ها و سبزیجات رنگارنگ تازه مملو از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های مغز در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می کنند.

میوه ها، به ویژه انواع توت ها مانند گیلاس، زغال اخته و شاه توت، حاوی مقدار زیادی فلاونوئید و آنتوسیانین هستند که ممکن است به بهبود حافظه کمک کنند. فنگ شویی ثروت

سبزیجات چلیپایی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود بگنجانید تا عملکرد حافظه را تقویت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا