سفر و گردشگری

5 ماجراجویی شهری در اروپا با قطار

1. آمستردام، هلند

آمستردام که به‌خاطر کانال‌های درخت‌کاری‌شده، فرهنگ کافه‌ها و دوچرخه‌سواران گونگ هو شهرت دارد، مدت‌هاست که تحسین‌کنندگان را از سراسر جهان به خود جذب کرده است.

این شهری است که باعث می‌شود شما فوراً احساس کنید که در خانه هستید، زیرا به سرعت با شیوه زندگی مردم محلی سازگار می‌شوید – چه استراحت در یک کافه کنار حاشیه، دوچرخه کرایه یا خوردن پنکیک‌های خوشمزه.

در مرکز این شهر شما در تاریخ غرق می شوید زیرا پر از موزه و ساختمان های تاریخی زیبا است. انواع موزهها برای تمام سلیقه ها، موزه تاریخی، هنری حتی موزه پنیر یا نمایشگاه گل های بسیار زیبا و چشم نواز نیز در این شهر پیدا می شود. علاوه بر این شما می توانید قایق سواری کنید.

ارزش دارد که از قبل برای محبوب‌ترین جاذبه‌ها برنامه‌ریزی کنید – خانه آن فرانک و موزه ون گوگ اغلب در روز به طور کامل رزرو می‌شوند – بنابراین بلیط‌های خود را از قبل برای پیگیری سریع صف‌ها تهیه کنید و مطمئن شوید که فرصت را از دست ندهید.

اوترخت نزدیک، یکی از قدیمی ترین شهرهای هلند، نیز ارزش بازدید دارد. برخی به عنوان یک مینی آمستردام از آن یاد می کنند، یک روز به گشت و گذار در شهر قدیمی قرون وسطایی بروید و در کنار کانال غذاخوری کنید. با قطار مستقیم از آمستردام فقط 25 دقیقه فاصله دارد.

چگونه به آنجا برسیم

Eurostar یک قطار مستقیم مورد انتظار از لندن به آمستردام را اجرا می کند، بنابراین صبح حرکت کنید تا به موقع برای ناهار به آمستردام برسید. وقتی از قطار پیاده می‌شوید، از ایستگاه به سمت غرب به سمت جردن برای صرف ناهار به دور از جمعیتی که در مرکز جمع شده‌اند، حرکت کنید.

2. لیون، فرانسه

تنها دو ساعت دورتر از پاریس با قطار، لیون به اندازه کافی جاذبه دارد – و از لذت های فوق العاده ی غذا هم استفاده نمی کند – تا پایتخت را به پولش تبدیل کند.

کارهای زیادی برای انجام دادن در یک استراحت کوتاه در شهر وجود دارد، از موزه سنتی هنرهای زیبا گرفته تا گالری مدرن مک، موزه دو کنفلوئنس که اخیراً افتتاح شده است. و این فقط برای شروع است.

در امتداد سواحل رون و ساون قدم بزنید و کافه‌ها و رستوران‌های اسکله‌های بازسازی‌شده را کاوش کنید.

این شهر به خاطر غذاهایش و البته شراب فوق‌العاده‌اش مشهور است و لیون را برای یک آخر هفته طولانی با قدردانی از بهترین فرهنگ فرانسوی ایده‌آل می‌کند.

چگونه به آنجا برسیم

سفر با قطار به پایتخت غذای فرانسه هرگز آسان‌تر نبوده است، زیرا این شهر توسط یورواستار مستقیم از لندن به لیون خدمات رسانی می‌کند. قطار مستقیم، که فقط در چهار ساعت و 41 دقیقه طول می کشد، قبلا فقط در ماه های تابستان حرکت می کرد، اما به دلیل محبوبیت آن، اکنون در تمام طول سال حرکت می کند.

3. کلن، آلمان

کلن چهارمین شهر بزرگ آلمان است که به خاطر بارزترین جاذبه اش، کلیسای جامع گوتیک عظیم که مناره های دوقلوی آن 157 متر به سمت آسمان اوج می گیرند، شهرت دارد. این کلیسا که توسط لوئیس کارول به عنوان «زیباترین کلیسایی که تا به حال دیده‌ام یا می‌توانم تصور کنم» توصیف شده است، قطعاً حتی امروز نیز تأثیرگذار است.

کلن دارای تعادل عالی از فعالیت ها برای تعطیلات آخر هفته است که همه آنها را به راحتی با پای پیاده کاوش می کنید. بازدیدکنندگان شهری لیبرال و جهان‌وطن را با مجموعه‌ای از موزه‌های کلاس جهانی خواهند دید. گشت و گذار فرهنگی اجباری نیست؛ وقتی از کلیساهای رومی و صلیب‌کشی‌های دوره رنسانس پر شده‌اید، به شهر قدیمی سنگ‌فرش‌شده و آلت‌مارکت بروید تا با یک آبجو در یکی از آبجوخانه‌های متعدد شهر استراحت کنید.

4. بروژ، بلژیک

اگر آمستردام و کمبریج بچه دار می شدند، کمی شبیه بروژ می شد.

ساختمان‌های چوبی زیبا در امتداد کانال‌ها به میراث قرون وسطایی آن بازمی‌گردند، در حالی که یک میدان بازار در کنار خانه‌های تجاری بزرگ، موقعیت سنگین سابق خود را در تجارت اروپایی به یاد می‌آورد. اما فراتر از ساختمان های قرون وسطایی نگاه کنید و در بروژ که امروزی است چیزهای زیادی برای لذت بردن خواهید یافت.

پایتخت فلاندر غربی چیزهای زیادی دارد که آن را شایسته یک استراحت شهری می کند. از آبجوسازی De Halve Maan بازدید کنید، یک کارخانه آبجوسازی معتبر خانوادگی در شهر که از سال 1856 تولید می‌شود. اکنون آبجو خود را سه کیلومتر از طریق یک خط لوله زیرزمینی پمپ می‌کند تا بطری شود! برای کشف بناهای تاریخی، استودیوهای هنرمندان و گالری‌ها در امتداد مسیر هنری بروژ بگردید – هر روز بیش از بیست مکان برای عموم آزاد است، کاملاً رایگان.

جای تعجب نیست که بروژ سخاوتمندانه دارای مغازه های شکلات فروشی است. اما برای چیز غیرمعمول‌تر، از The Chocolate Line دیدن کنید تا از ترکیب طعمی بعید که خود را “شوک-و-لایه” نامیده می‌شود، Dominique Persoone امتحان کنید. گاناش را در نظر بگیرید که با برگ های سیگار هاوانا یا کارامل با سرکه کابرنه سوویگنون و پرالین آجیل کاج معطر شده است.

چگونه به آنجا برسیم

از لندن و جنوب شرقی، ساده ترین راه برای رسیدن به بروژ با قطار از طریق بروکسل است. جای تعجب است که هر کسی به روش دیگری به آنجا سفر می کند.

به لطف بلیط «هر ایستگاه بلژیکی» که از 70 پوند برگشتی شروع می شود، ارزش خوبی نیز دارد. این بلیط یورواستار را با قطار محلی به سمت هر ایستگاه بلژیکی ترکیب می کند. این در هر قطار بین شهری در بلژیک ظرف 24 ساعت پس از ورود / خروج شما معتبر است. حتی می توانید از آن به عنوان بخشی از یک تور بلژیک با سوت توقف استفاده کنید – با سفر به خنت در طول روز، قبل از گرفتن یک یورو استار عصرانه به لندن.

فواید سفر کردن

1-  رسیدن به آرامش درونی و دوری از هیاهوی یک هفته شلوغ

2- کسب تجربه

3-  آشنایی با فرهنک های مختلف و آشنایی با افزاد جدید

4- سفر باعث افزایش خلاقیت می شود

5- سفر کردن مهارت های ارتباطی شما را ارتقا می دهد و دید شما را باز تر می کند

5. استراسبورگ، فرانسه

استراسبورگ، پایتخت منطقه آلزاس فرانسه، ابن شهر یک انتخاب هوشمندانه برای زمان استراحت شما و گذارن آحر هفته در یک منطقه بدور از منطقه شهری است. شما به راحتی می توانید از لندن با قطار به این شهر مسافرت کنید. این شهر در مزز شرقی فرانسه با آلمان قرار دارد.

این شهر ترکیبی منحصر به فرد از جذابیت آلمانی و گالی، کلیسای جامع گوتیک خیره کننده و پیچ و خم فشرده کانال ها و خیابان های سنگفرش شده در فرانسه کوچک، شهر قدیمی آن در فهرست یونسکو، دارد. ترکیب تأثیرات آلمانی و فرانسوی، استراسبورگ را جالب و فوق‌العاده زیبا کرده است. و این قبل از آن است که شما به حومه شهر خیره کننده ای که شهر را احاطه کرده است بروید.

فعالیت های زیادی برای پر کردن تعطیلات آخر هفته وجود دارد، از جمله موزه ها، سفرهای قایق در پایین راین و تورهای شراب در منطقه آلزاس. برای فرهنگ، به «Opera National du Rhin» بروید. برای مسائل سیاسی، یک تور در Parlamentarium داشته باشید تا بفهمید چگونه پارلمان اروپا بر زندگی روزمره شهروندانش تأثیر می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا